یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
امام جمعه عالیشهر

حوزه/ امام جمعه عالیشهر گفت: غزه امروز گورستان صهیونیست‌ها شده است و اسرائیل چاره‌ای جز قبول شکست ندارد، آمریکا هم این را می‌داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه شهر عالیشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت: کاری که حضرت زهرا (س) در راس همه کارهایش انجام داد که همین عمل هم باعث شد پهلویش شکسته شود و سیلی به او بزنند و توهین کنند و در آخر هم او را به شهادت برسانند دفاع از امام و ولایت بود که بر حضرت زهرا سلام الله علیها هم از اوجب واجبات بود.

امام جمعه عالیشهر افزود: طبق آیات قرآن که وجوب اطاعت از اولی الامر را متذکر می‌شود آیا فکر کرده‌ایم چرا با وجود علی علیه السلام در خانه به زهرا اجازه می‌دهد بیاید پشت در، در حالی که علی (ع) و حضرت زهرا هر دو می‌دانند چه افرادی پشت در هستند و چه خواهد شد اگر حضرت زهرا (س) نیامده بود یعنی به یک تکلیف مهم و اساسی دین که دفاع از امامت و ولایت باشد عمل نکرده است و به مرگ جاهلی می میرد.

وی بیان کرد: حضرت زهرا (س) در چند مرحله وظیفه خود را در دفاع از امام زمانش انجام داد که حجت را بر همه مردم تا قیامت تمام کند.

حجت الاسلام حمیدی نژاد افزود: حضور پشت در، حضور در مسجد و ایراد خطبه فدکیه و استمداد از مردم برای یاری امام علیه السلام، ۴۰ شب به در خانه‌های انصار رفتن و تک تک از آنها طلب یاری کردن، گریه‌های سوزناک ۲۴ ساعته که شاید کسی از خودش بپرسد چرا او گریه می‌کند با این شدت، بذل جان با دعای برای مرگ شاید مردم بیدار شوند و علی علیه السلام را یاری کنند و در نهایت وصیت‌نامه‌ای برای نسل‌های آینده که حق برای آنها آشکار بماند تا روزی نسلی بیایند که حاضر بشوند امام زمان خود را یاری کنند.

وی بیان داشت: امروز هم حضرت زهرا سلام الله علیها بر تک تک خانه‌های ما می‌آید تا بگوید سید علی فرزندم را که امروز امام شماست را یاری کنید، آیا ما به این درخواست حضرت لبیک می‌گوییم؟

امام جمعه عالیشهر با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضا ستاد کنگره بزرگداشت شهدای آذربایجان شرقی گفت: یادواره شهدا باید زود به زود اجرا شود، این تکرارها لازم و به حال جامعه مفید است هم برای امروز هم فردا ، ملت ایران نباید هویت خود را فراموش کنند که ضربه می‌خورند شهدا را باید به نسل جدید معرفی کرد و تقوا و ایمان و فداکاری و شجاعت آنها را به نسل نوجوان و جوان منتقل نمود.

وی با گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: این روز از ابتکارات مهم حضرت امام (ره) است، زمانی که استعمارگران دیدند مردم تا زمانی که به دین اعتقاد دارند مانع چپاولگری‌های آنها هستند برای بی‌دین کردن جوانان برنامه‌ریزی کردند یکی از راه‌ها اشاعه فحشا و منکرات و دیگر پایه گذاری دانشگاه‌هایی که بر اساس بی‌ اعتقادی به دین شکل بگیرد لذا امام رحمت الله علیه فرمودند دانشگاه‌ها باید ۱۰۰ درصد اسلامی بشود.

خطیب جمعه عالیشهر ادامه داد: امروز هم رهبری معظم می‌فرماید در دانشگاه‌ها روش‌ها و روابط باید ۱۰۰ درصد اسلامی شوند، متاسفانه بعد از ۴۵ سال از پیروزی انقلاب هنوز بعضی از اساتید دانشگاه ضد انقلاب هستند.

وی افزود: غزه امروز گورستان صهیونیست‌ها شده است و اسرائیل چاره‌ای جز قبول شکست ندارد، آمریکا هم این را می‌داند لذا گفته تا دو هفته دیگر باید جنگ را متوقف کنید، یمن هم هر روز در حال توقیف کشتی‌هایی است که برای اسرائیل بار می‌برند که اگر هم همکاری نکنند به آنها حمله می‌شود این‌ها همه به خاطر ایمان و صبر مردم مظلوم غزه است.

حجت الاسلام حمیدی نژاد گفت: در غزه جبهه حق و باطل تشکیل شده و هر کس از غزه حمایت نکند در جبهه باطل قرار دارد و منفور همه مردم آزاده جهان خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha