پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
تبریز

حوزه/ خطیب نماز جمعه ابهر گفت: کشور برای اینکه به این اقتدار فعلی برسد، شهدای بسیاری تقدیم کرده و سختی‌های بسیاری را متحمل شده است.

یه گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابهر با تاکید بر اینکه یکی از کارهای مهمی که باید در کشور انجام دهیم، بهبود وضعیت اقتصادی است، گفت: اداره اقتصاد به صورت فعلی شایسته کشور نیست، با این وجود متأسفانه برخی هنوز باور نکرده‌اند که ما در جنگ اقتصادی هستیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از نکات مهمی که این روزها شاهد آن هستیم این است که نظم جهان در حال تغییر و تحول است، اظهار کرد: نظام دوقطبی از هم پاشیده و در حال حاضر آمریکا آن تأثیرگذاری و نفوذ قبلی خود را در جهان ندارد.

خطیب نماز جمعه ابهر با اشاره به شکست‌های پی در پی آمریکا در سطح جهان و به ویژه در منطقه خاورمیانه، یادآور شد: منطقه غرب آسیا یکی از مناطق کلیدی برای مسلط شدن به دنیا است و کسی که به این منطقه مسلط نشود، نمی‌تواند در دنیا آقایی کند، زیرا این منطقه از هر جهت مهم است.

وی با اشاره به اینکه ایران نیز باید در این تغییر و تحولات نقش داشته باشد و بنا به تعبیر مقام معظم رهبری در این تغییر و تحولات ما نباید زیر دست باشیم، ادامه داد: برخی چشم‌های خود را بر روی واقعیت بسته‌اند و این امر در حالی است دشمنان همواره در تلاش برای صدمه زدن به کشور هستند اما این افراد باید بدانند ما هیچ‌وقت به حالت سابق و زیر پا بودن باز نخواهیم گشت.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه کشور برای اینکه به این اقتدار فعلی برسد، شهدای بسیاری تقدیم کرده و سختی‌های بسیاری را متحمل شده است، ابراز کرد: جایگاه ملت ایران این نیست که زیر سلطه ستمگران باشد و مردم ایران نیز هیچ‌گاه این موضوع را نخواهند پذیرفت.

وی با تاکید بر اینکه ما به هیچ وجه نمی‌توانیم آمریکا را بپذیریم، توضیح داد: همه اعتقادات ما علیه ظلم و جور است و در طول تاریخ همواره برای مبارزه با ظلم جنگیده‌ایم و نباید فراموش کنیم ما در راهی قدم گذاشتیم که دیگر به گذشته برنمی‌گردیم.

مرادپور با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به روسیه، خاطرنشان کرد: این سفر گامی در راستای تحریم‌شکنی بود، زیرا ما نقطه مشترکی که با روسیه داریم این است که هر دو کشور تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارند و کشورهایی که تحریم هستند باید برای شکستن آن‌ها دست به دست هم بدهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha