دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه دیر با تاکید براینکه باید مکتب و فرهنگ و سبک زندگی فاطمی را در جامعه تبیین و گسترش دهیم، گفت: امروز جامعه به الگو نیاز دارد و الگویی بهتر از فاطمه زهرا (س) نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیر امروز در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: پدران و مادران علاوه بر حضور خود در مجالس اهل بیت(ع) فرزندان شأن به این مراسم ببرند.

امام جمعه دیر با بیان اینکه پرورش نسبت به آموزش از اولویت بیشتری برخوردار است، ادامه داد: در برگزاری عزاداری فاطمیه نباید صرفاً فقط به سینه زنی اکتفا کرد بلکه باید در این مجالس فضائل شخصیت بی بی دو عالم را معرفی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید مکتب و فرهنگ و سبک زندگی فاطمی را در جامعه تبیین و گسترش دهیم، گفت: امروز جامعه ما به الگو نیاز دارد و الگویی بهتر از فاطمه زهرا (س) نیست چرا که ایشان بانوی بزرگوار نه تنها الگویی برای ما بلکه الگوی امام زمان (عج) هم هستند.

حجت الاسلام حسینی با اعلام اینکه حضرت زهرا (س) علاوه بر خانه داری و همسرداری و عبادت و بندگی در عرصه اجتماع نیز حضور فعالی داشت، خاطرنشان کرد: ایام فاطمیه فرصت مغتنمی برای تبیین شخصیت دختر پیامبر اسلام (ص) و درس جهاد تبیین گرفتن از ایشان است.

وی با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره شهدای آذربایجان غربی، تصریح کرد: معظم له آذربایجان را مهد از جان گذشتگی و شهیدان معرفی کردند.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: یاد شهدا صرفاً خاطره پردازی نیست بلکه باید شجاعت و گوهر وجودی و ارزش‌های وجودی شهدا را به نسل امروز و فردا منتقل کنیم؛ بهترین الگو برای جوانان شهدا هستند و باید از یادواره شهدا بهتر بهره برداری کنیم.

امام جمعه دیر با محکوم کردن حادثه تروریستی در پاسگاه راسک سیستان و بلوچستان و گرامیداشت شهدای این حادثه، بیان داشت: امیدواریم این جانیان و جنایتکاران وابسته به بیگانه هرچه زودتر به سزای اعمال خود برسند.

وی با بیان اینکه دشمن امنیت کشور را مورد هدف قرار داده است، افزود: کسانی که تأمین کننده امنیت هستند هم همواره مورد هجمه دشمن قرار دارند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به طرح پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا، گفت: این دو بیماری در جامعه ما شایع است و متأسفانه بسیاری از افراد نمی‌دانند که فشار و قندخون شأن بالا است.

وی با تاکید بر اینکه برای پیشگیری از ابتلاء به قند و فشار خون بالا باید سبک زندگی سالم در پیش بگیریم، عنوان کرد: افراد ۱۸ سال به بالا با مراجعه به مراکز بهداشتی در طرح غربالگری شرکت کنند تا اگر مبتلا بودند بتوانند از پیشرفت این دو بیماری جلوگیری کنند.

امام جمعه دیر، سکته قلبی، نارسایی کلیه و … را از عوارض فشار خون و قند بالا دانست و خاطرنشان کرد: هزینه‌های درمان و از دست دادن نیروهای فعال جامعه از دیگر ضایعات این بیماری‌ها است.

وی در رابطه با روز تحقیق و پژوهش و فناوری، بیان کرد: پیشرفت و توسعه همه‌جانبه یک نهاد و سازمان در گرو تحقیق و پژوهش است و اگر جامعه‌ای بخواهد پیشرفت کند از رهگذر پژوهش و تحقیقات است.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: امروز در پرتو تأکیدات مقام معظم رهبری بر مسئله پژوهش شاهد ایجاد شرکت‌های علمی و دانش بنیان در کشور هستیم که دستاوردهای بزرگی در عرصه‌های مختلف عرضه داشته اند.

وی خواستار حل مشکلات شهرستان با کار پژوهشی شد و تاکید کرد: در رابطه با مشکلات جامعه خود َ و در جهت رفاه شهرستان از کارهای پژوهشی استفاده شود.

حجت الاسلام حسینی با گرامیداشت یاد آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: امام راحل و مقام معظم رهبری بر این مسئله تاکید داشتند که اگر حوزه و دانشگاه وحدت داشته باشند باعث استقلال و پیشرفت کشور می‌شوند و اگر اختلافی بین این دو نهاد ایجاد شد دشمن به هدف خود خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاهیان و حوزویان مسئله وحدت را جدی بگیرند، ابراز کرد: وحدت حوزه و دانشگاه در هدف است که همان پیشرفت و استقلال کشور است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه جبهه مقاومت ضربه سختی به رژیم صهیونیستی زده است، گفت: رزمندگان شجاع یمنی با توقیف و هدف قرار دادن کشتی‌های رژیم صهیونیستی از نظر اقتصادی ضربه سختی به آنها زده اند.

وی با تقدیر از قوه قضائیه در مبارزه با فساد، گفت: ریشه‌های فساد و عواملی که ایجاد کننده بستر فساد هستند باید ریشه آن را خشکاند.

خطیب جمعه دیر با بیان اینکه وقتی افراد براساس شایسته سالاری انتخاب نشوند فساد ایجاد می‌شود، بیان کرد: وقتی رقابت وجود ندارد و امتیازی را به صورت انحصاری به شرکتی می‌دهیم زمینه فساد ایجاد می‌شود.

وی در برخورد با فساد نباید جناحی برخورد کرد، تاکید کرد: این مسئله باعث می‌شود مبارزه با فساد انجام نشود؛ بنابراین اینکه فساد در این دولت بوده یا آن دولت مسئله اصلی نیست، بلکه مسئله اصلی مبارزه با فساد و خشکاندن ریشه آن و برخورد قاطع با مفسدین است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha