شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه سلفچگان

حوزه/ امام جمعه سلفچگان با بیان اینکه آمریکا حامی مستکبران جهان است، گفت: آمریکا تاکنون ۴۰بار از حق وتو به نفع رژیم غاصب استفاده کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام غروی در خطبه های امروز نماز جمعه شهر سلفچگان با اشاره به حدیثی از امام علی(ع)، اظهار داشت: ایشان می فرمایند: یکی از نشانه‌های فرد متقی این است که انصاف در برابر خداوند و مردم دارد.

وی ادامه داد: منظور از انصاف در برابر خداوند اطاعت محض از اوامر و نواهی اوست و انصاف در برابر مردم، ترک هرگونه تبعیض و تمایل به افراد مورد نظر است، همان چیزی که غالب زمامداران در گذشته و بعضا در حال حاضر گرفتار آن بوده و هستند که وقتی به قدرت می‌رسند برای دوستان و بستگان و افراد مورد علاقه خود امتیازاتی قائل می‌شوند که هرگز آن را به دیگران نمی‌دهند. این تبعیض سرچشمه انواع انحرافات و نابسامانی‌های حکومت هاست.

امام جمعه سلفچگان ابراز داشت: در حدیثی از امام صادق(علیه السلام) می‌خوانیم که فرمود: «سَیِّدُ الاَْعْمَالِ ثَلاَثَةٌ: إِنْصَافُ النَّاسِ مِنْ نَفْسِکَ حَتَّی لاَ تَرْضَی بِشَیْء إِلاَّ رَضِیتَ لَهُمْ مِثْلَهُ» برترین اعمال سه چیز است و امام(علیه السلام) اوّلین آن را رعایت انصاف درباره مردم شمرد و در تفسیر آن می فرماید: باید به گونه ای باشد که هرچه را برای خود می‌خواهی مانند آن را برای دیگران هم بخواهی».

وی ادامه داد: اما انصاف در مورد خداوند این است که انسان حدّاقل، مواهب الهی را عادلانه تقسیم کند، نیمی را در راه رضای خدا بدهد و نیمی را برای خویشتن نگه دارد.

حجت الاسلام غروی تصریح کرد: وقت و فکر و امکانات خودش را نیز به همین گونه تقسیم کند تا دست کم انصاف را رعایت کرده باشد، هرچند به مقام والای ایثار نرسیده باشد.

وی افزود: البته این کار، کار آسانی نیست، زیرا همیشه انسان مایل است کفه خویشتن و نزدیکان خود را سنگین تر از کفه دیگران کند، لذا در خبری از امام صادق(علیه السلام) می‌خوانیم که به یکی از یاران خود فرمود: «آیا می‌خواهی سخت ترین چیزی را که خداوند بر مردم واجب کرده است برای تو بازگو کنم؟

حجت الاسلام غروی تأکید کرد: آن گاه امام(علیه السلام) سه چیز را بر شمرد و آن سه چیز این بود: «إِنْصَافُ النَّاسِ مِنْ نَفْسِکَ وَمُوَاسَاتُکَ أَخَاکَ وَذِکْرُ اللهِ فِی کُلِّ مَوْطِن. رعایت انصاف درباره مردم نسبت به خویشتن و مواسات با برادران دینی داشتن و در هر حال به یاد خدا بودن».

وی به ۲۷ آذرماه اشاره کرد و گفت: این روز به نام روز جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری نامیده شده است که البته وتوی قطعنامه آتش‌بس فوری شورای امنیت توسط آمریکا شعار این روز را به باد مسخره گرفت.

حجت الاسلام غروی با بیان این که آمریکا تاکنون ۴۰بار از حق وتو به نفع رژیم غاصب استفاده کرده است! ، تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل صبح جمعه درخواست برگزاری نشست فوری شورای امنیت را کرد و درباره وضعیت غزه کشورهای مختلف نظر خود را بیان کردند اما آمریکا، یکی از پنج عضو دائم شورای امنیت که تا شب قبل از برگزاری نشست، سفیرش از اظهارنظر صریح درباره اقدام دبیرکل سازمان ملل خودداری کرده بود، در این نشست به صراحت اعلام کرد که با قطعنامه پیشنهادی آتش بس فوری در غزه مخالف است.

وی افزود: اقدام دبیرکل سازمان ملل در زمینه استفاده از ماده ۹۹ منشور سازمان ملل برای تشکیل نشست فوری شورای امنیت با توجه به وخامت بی‌سابقه اوضاع نوار غزه در پی حملات بی‌وقفه و مکرر هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه این منطقه صورت گرفت. وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط آمریکای جهانخوار،حاوی پیام‌ها و نکاتی است:

۱- ناکارآمدی و بی‌مصرفی نهادهای بین‌المللی

۲- وتوی آمریکا؛ چراغ سبز برای جنایات بیشتر

۳- وتو یعنی ؛ سنگ را بستن و سگ را رها کردن!

۴- وتوی آمریکا ؛ بن‌بست راهبردی صهیونیستها

۵- تشدید نفرت جهانی از آمریکا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha