یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رقابت‌های قرآنی و صحیفیه سجادیه در مادوان برگزار شد

حوزه / مدیر قرارگاه جهادی فرهنگی تبلیغی نور ولایت کهگیلویه و بویراحمد در آیین رقابت‌های قرآنی، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه گفت: ۲۰۰ مربی آموزش دیده قرانی تربیت کردیم که ۱۰۰ نفر از مربیان کلاس فعال در شرف فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام علی امینی مدیر «قرارگاه جهادی، فرهنگی، تبلیغی نور ولایت» کهگیلویه و بویراحمد، امروز در آیین برگزاری دومین دوره رقابت‌های حفظ قرآن کریم، احکام و نهج البلاغه در رشته‌های مختلف که در مسجد النبی شهر مادوان با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان واحد (درالقران) برگزار شد، اظهار داشت: این مسابقات قرآنی در چند رشته مختلف «یک جزء، دو جزء، سه جزء، پنج جزء و ۱۰ جزء، پانزده جزء و در نهایت حفظ کل قرآن کریم، تخصص احکام و همچنین حکمت‌ها، خطبه‌ها و نامه‌های نهج البلاغه» برگزار شد.

مدیر قرارگاه جهادی فرهنگی تبلیغی نور ولایت کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه هیات نور ولایت ۵۰ طلبه فعال در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون دارد، خاطرنشان کرد: این مجموعه تاکنون ۲۰۰ مربی زیر نظر سازمان تبلیغات آموزش داده که در حال حاضر ۱۰۰ نفر از این مربیان کلاس قرآن فعال دارند.

وی گفت: اگرچه مربیان با حرفه و تخصص لازم هنوز فاصله دارند، اما این کار ۲سال شروع شده و یک هزار قرآن آموز در حال تحصیل علوم قرآنی در رشته‌های گوناگون می‌باشند.

حجت‌الاسلام امینی، با اشاره به بازدید از کلاس‌ها، بیان کرد: مربیان با روحیه قرآنی بدون چشم‌داشت این کلاس‌ها را اداره می‌کنند.

وی از خریداری ۳۰عدد وایت برد به همت خیرین و اهدا به این کلاس‌های قرآنی خبر داد و اظهار کرد: مجموعه هیات نور ولایت، در ۱۰ کمیسیون فعالیت دارند و این بخش قرآنی زیر نظر کمیسیون آموزش فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه کمیسیون‌ها شامل کمیسیون رسانه، فضای مجازی، آموزش، تولید محتوا، پاسخ به شبهات و کمیسیون اخلاق و تربیتی است، یادآور شد: مجموعه‌ای شروع به‌کار کرده که به‌صورت تشکیلاتی و خالصانه در راه قرآن و اهل بیت قدم بر می‌دارند.

حجت‌الاسلام امینی تأکید کرد: این جهش و نوری که از قرآن و از شهر مادوان و بلهزار شروع شده با تمام موانع ادامه خواهیم داد و نمی‌گذاریم نور قران خاموش شود.

وی با اشاره به عجین شدن هیئت‌ها و قرآن و عترت بیان کرد: خانه‌های قرآنی از طرف سازمان تبلیغات شروع شده و هیات هم در کنار توجه به قرآن و هیات مشغول هستند.

وی گفت: امیدوارم این مجموعه را به سرانجام برسانیم و سال‌های بعد در شهر مادوان و بلهزار بتوانیم مجموعه چندین حافظ قرآن و نهج البلاغه و متخصص صحیفه و شعر داشته باشیم.

وی با اشاره به حقوق معوقه پرسنل و تهیه جوایز اظهار کرد: با این وجود ۳۰میلیون تومان برای نفر اول تا پنجم هر رشته در نظر گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: برای ادامه کار نیاز به برگزاری دوره برای کیفیت و ارتقاء و توانمندسازی مربیان داریم و در این مسیر نیازمند حمایت و همکاری ادارات هستیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha