سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
شیخ علی یاسین العاملی

حوزه / رئیس تجمع علمای صور گفت : از مردم آزاده می‌خواهیم که از مرحله تظاهراتِ تنها گذر کرده و با پروژه رسانه‌های غربی در عادی جلوه دادن جنایات اسرائیل مقابله کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی یاسین العاملی رئیس تجمع علمای صور در سخنانی در مدرسه دینی شهر صور گفت: از مردم آزاده می‌خواهیم که از مرحله تظاهرات در برابر تجاوزات تروریستی به نوار غزه به مرحله مقابله با رسانه‌های غربی بروند؛ رسانه‌های آمریکایی-غربی می‌خواهند کشتار کودکان و زنان و تخریب بیمارستان‌ها و مدارس را خبر عادی روزنامه‌ای جلوه بدهند.

وی با تأکید بر اینکه دشمن واقعی، همان پروژه صهیونیستی-آمریکایی است که اسرائیل در سایه آن در جهت ضربه زدن به ملت‌های منطقه به نسل‌کشی مردم فلسطین پرداخته است، خاطرنشان کرد: مقاومت اقتصادی در برابر پروژه صهیونیستی-آمریکایی وظیفه همه است و اولین گام آن، تحریم واقعی محصولات و کالاهای آمریکایی و غربی و تحریم کنفرانس‌ها و نشست‌ها و حتی تحریم رسانه‌هایی است که کشتار هزاران کودک و زن را توجیه می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در ادامه با اشاره به اینکه همبستگی واقعی با فلسطین و مردم آن، کاری است که محور مقاومت انجام می‌دهد نه ارسال کفن و فرستادن داروی تاریخ مصرف گذشته، تصریح کرد: رژیم‌هایی که به مردم خود ظلم می‌کنند، نمی‌توانند با مظلوم همبستگی داشته باشند، بلکه آنها ظالم را حمایت می‌کنند.

رئیس تجمع علمای صور در بخشی دیگر از سخنان خود به مسائل جاری در لبنان پرداخت و گفت: نتیجه جلسات پارلمانی و سیاسی ثابت کرد که نیروهای سیاسی به دور از منافع ملت و شهروندان، همچنان در برج فرقه‌ای خود زندگی می‌کنند.

وی افزود: در نظر گرفتن منافع مردم در این شرایط سخت از سوی مسئولان ضرورت دارد و آنها نباید با ارتش و نیروهای امنیتی با عقده‌های روانی خود برخورد کنند.

او در ادامه یاد آور شد: نیروهای سیاسی لبنان باید بدانند که تقسیم فرقه‌ای منطقه‌ای مناصب پولی وابسته به خارج از کشور، مبنای بحران‌هایی است که ملت لبنان در حال تجربه آن می‌باشند و این امر باعث شده است که نیروها نه تنها بر سر ریاست، بلکه بر سر به دست آوردن شغلی فرومایه در کشور نزاع ‌کنند تا به منافع ویژه خود برسند.

حجت الاسلام و المسلمین العاملی گفت : راه حل اساسی این است که فرقه گرایی سیاسی از بین برود تا لبنان وطن همه مردمش باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha