جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
فراخوان مقاله دوفصلنامه علوم اسلامی و انسانی دیجیتال

حوزه/ فراخوان مقاله دوفصلنامه علوم اسلامی و انسانی دیجیتال منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در راستای مأموریت خود، اقدام به انتشار دوفصلنامه علوم اسلامی و انسانی دیجیتال کرده است.

این مجله علمی پژوهشی با رویکرد گسترش و تعمیق پژوهش در زمینه های مرتبط با حوزه میان رشته‏ ای فناوری اطلاعات و علوم اسلامی و انسانی انتشار می‏ یابد.

این نشریه، در صدد پاسخگویی به نیازهای اساسی جامعه علمی و نخبگانی در زمینه علوم اسلامی و انسانی دیجیتال است.

در این مجله پژوهش‏ هایی مورد توجه خواهند بود که از فناوری ‏های هوش مصنوعی، داده‏ کاوی، متن‏ کاوی و پردازش زبان طبیعی، بهره برده و به دنبال کارآمدسازی دانش‏ های دینی در مواجهه فعال با نیازها و پرسش‏ های نوپدید در زمینه علوم اسلامی و انسانی هستند.

از اهداف این مجله، معرفی یافته‏ های نوین پژوهشگران علوم اسلامی و انسانی دیجیتال به مجامع علمی، ملی و بین المللی و همچنین حمایت از پژوهش‏ های آن‏ها و ایجاد شبکه ارتباطی میان پژوهشگران می‏باشد.

این نشریه به صورت چاپی و الکترونیکی منتشر شده و پذیرای مقالات به دو زبان فارسی و انگلیسی می ‏باشد.

حداقل زمان داوری مقالات دو ماه و حداکثر شش ماه خواهد بود و داوری مقالات نیز به صورت دوسو ناشناس، انجام می‏ پذیرد.

این مجله، تابع قوانین کمیته اخلاق در انتشار (COPE) بوده و از آیین‏ نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می‏ نماید.

تمامی مقالات از طریق نرم ‏افزارهای مشابهت ‏یاب همچون سمیم‏ نور مشابه‏ یابی می‏شوند. با توجه به سیاست تشویقی در جهت دستیابی سریع‏تر به اهداف علمی مجله، مقالات در این نشریه در چهار شماره اول به صورت رایگان منتشر می‏ گردد.

دوفصلنامه علوم اسلامی و انسانی دیجیتال از تمامی اساتید و پژوهشگران مرتبط با موضوعات پیشنهادی مجله که در قسمت چشم ‏انداز به تفصیل بیان شده‏ اند، دعوت می‏نماید تا با ارسال آثار و پژوهش‏ های علمی خود زمینه دستیابی به اهداف این دو فصلنامه را بیش از پیش فراهم سازند.

گفتنی است مهلت ارسال مقالات تا ۳۰ آذر ماه تمدید شده است.

انتشار فراخوان مقاله دوفصلنامه علوم اسلامی و انسانی دیجیتال

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha