دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1125751
۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
تصاویر/ مراسم عزاداری شب شهادت حضرت زهرا (س) در مسجد یازهرا (س) ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام قره باغی گفت: در برابر فرزندانمان مسئول هستیم تا آن‌ها را علمای با تقوای دین، مساجد، دین‌شناس‌ها آشنا کنیم و راه سعادت و بهشت را برای آنان هموار سازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سیدطاهرقره‌باغی شامگاه شنبه در مراسم سوگواری ایام فاطمیه که در مسجد یازهرا سلام الله علیها ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در مقابل لطف و عنایت اهل بیت(ع) ارادت ما به محضر حضرات معصومین(ع) بسیار ناچیز است.

وی ادامه داد: افراد این عالم دو گروه هستند، عده ای به مقام و منزلت اهل بیت(ع) معرفت پیدا کرده و فهمیده اند که اهل بیت به قدری نزد خدای متعال مقام دارند که اگر کسی به آن‌ها عرض ارادت کند خدای متعال دست او را می گیرد و یاری می‌کند. عده ای هم درک درستی از مقام و منزلت اهل اهل ندارند.

کارشناس مذهبی اظهار کرد: ایمان به خدای متعال و محبت به اهل بیت با هیچ چیزی قابل معاوضه نیست و فقیر و بیچاره کسی است که نمی داند دل در گرو چه کسی داشته باشد و کسی که امام و پیامبرش را شناخت و از ضلالت نجات پیدا کرد و می داند به حرف چه کسی گوش بدهد، دنیا و آخرتش تامین خواهد شد و صاحب عالم او را به سرچشمه مقصود رسانده است.

وی گفت: اگر کل عالم را بدهند که در مقابل آن محبت اهل بیت (ع) را کنار بگذاریم، ضرر کرده‌ایم و کسی که به مقام حضرات معصومین شناخت نداشته باشد به راحتی آن‌ها را کنار می گذارد؛ فردی که در مسیر خدای متعال باشد و بداند در این عالم چه‌اندازه ضعیف است، صاحب این عالم او را هدایت می کند و خدای متعال اهل بیت را صاحب این عالم معرفی کرده است.

حجت الاسلام قره‌باغی افزود: کسی که امام زمان علیه السلام را می شناسد حاضر نمی شود حتی چند دقیقه ای محبت اهل بیت را با کل دنیا عوض کند و آن که امامش را بشناسد می فهمد دنیا در برابر اهل بیت هیچ است.

وی ادامه داد: گرانی و فقر در موارد زیادی برای امتحان انسان و مؤمن است و باید مراقب باشیم ایمانمان آسیب نبیند. برخی ها در فقر و نداری به راحتی ایمانشان را از دست می دهند.

کارشناس مذهبی اضافه کرد: باید خلقت را بشناسیم و بندگی را از اهل بیت یاد بگیریم و بدانیم که خواست الهی خیر و صلاح ماست؛ پول وسیله امتحان الهی که خدای عالم به برخی می‌دهد و از برخی می گیرد تا او را مورد آزمایش و ابتلا قرار دهد.

وی ادامه داد: امام صادق علیه السلام می فرمایند مَنِ اِسْتَقَلَّ قَلِیلَ اَلرِّزْقِ حُرِمَ کَثِیرُهُ / هر کس رزق الهی را اندک بشمارد خدای متعال او را از رسیدن به رزق زیاد محروم می‌کند؛ زمان ما زمان ناسپاسی است و البته نمی خواهیم بگوییم که بهتر از این نمی شود، در کشور ما هم انسان های صالح و سالم وجود دارد که شبانه روز تلاش می کنند و هم خائن وجود دارد، خائنین نمی گذارند بهتر از این باشد.

حجت الاسلام قره‌باغی عنوان داشت: هنوز به آن مقامی نرسیده ایم که در سختی ها و نداری ها به خدای متعال شکرگزاری کنیم. حداقل زمانی که خدای متعال به ما روزی می‌دهد شکرگزاری کنیم و کسانی که به نعمت الهی پشت کنند به فقر و تنگدستی دچار خواهند شد و تاریخ پر از این عبرت‌هاست.

وی اضافه کرد: روزی الهی را نباید اندک و کوچک شمرد و راه رسیدن به رزق معنوی و دنیوی هم همین است و باید به فرزندانمان یاد بدهیم که روزی الهی را اندک نشمارند. شکر حقیقی نمی گذارد نعمت از دست برود و اجازه ندهید غذا در منزل خراب شود و اگر نیاز ندارید قبل از خراب شدن به دست دیگری برسانید و اسراف و تبذیر موجب ناراحتی قلب امام زمان می شود خصوصا اگر بدانیم در شهری فقیری زندگی می کند و باید این مسائل را به فرزندانمان یاد بدهیم تا سعادت‌شان را تضمین کنیم.

کارشناس مذهبی افزود: واجب تر از فرستادن فرزند به دانشگاه و شغل و ازدواج، تقویت ایمان او به خدای متعال است که در این صورت دیگر دزدهای ایمانی در مدرسه، دانشگاه، خیابان و ... نمی توانند او را گمراه کنند؛ فرزندان‌تان را به علمای راستین دین مرتبط کنید. اگر انسان اهل بیت را پیدا کند گمراه نمی شود. یکی از دلائل وضع موجود عفاف در جامعه کوتاهی والدین است و همه ما در برابر فرزندانمان مسئول هستیم، باید دین‌داران و امین‌ها را به آن بشناسانیم.

حجت‌الاسلام قره‌باغی گفت: اهل بیت و انبیای الهی ماموریت داشتند انسان دور شده از خدا را به پروردگار عالم متصل کنند. در مجالس ۱۴ معصوم مشکلات حل می شود و از آن‌جایی که پروردگار فرموده آخرت مهم است باید در چنین مجالسی آخرت‌مان را مقدم بداریم.

وی افزود: یک پیامبر و ۱۲ امام عزادار حضرت زهرا(س) هستند و در این مجالس باید حوائج‌مان را بخواهیم تا خدای متعال به حرمت حضرت زهرا سلام الله علیها آن‌ها را برآورده کند؛ آخرت، عاقبت بخیری خود و فرزندانمان، ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را از خدای متعال بخواهیم و نیازهای دنیوی خو را هم بخواهیم اشکالی ندارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha