دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
پژوهش

خانم احمدی طیفکانی اعلام کرد: مدرسه علمیه الزهراء(س) بندرعباس برای چندمین بار رتبه اول کشوری در کتابداری را به خود اختصاص داد.

خانم سمیه احمدی، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان ضمن قدردانی از مدیر مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) بندرعباس و کارکنان این مدرسه در اجرای برنامه‌های هفته کتاب، بیان کرد: مدرسه الزهراء(سلام الله علیها) همیشه در عرصه های مختلف بخصوص در پژوهش مقام‌های کشوری را به خود اختصاص داده و این بار نیز برای چندمین مرتبه در کتابداری رتبه برترین کشوری را کسب کرد.

وی به ملاک‌های برتری این کتابخانه پرداخت و گفت: این کتابخانه بر اساس ثبت فعالیت‌ در سامانه فراکاوش در سال ۱۴۰۲ و بر اساس شاخص‌های سخت افزاری و نرم افزاری، منابع، امانت‌دهی، خدمات مرجع و کتابداران آن کتابخانه‌، بر اساس میزان ثبت امانت دهی سامانه‌ای در سال ۱۴۰۲ بر اساس ثبت بیشترین میزان امانت گیری در سامانه فراکاوش انتخاب شده اند.

معاون پژوهش این حوزه تاریخچه تأسیس کتابخانه الزهراء(سلام الله علیها) سال ۱۳۷۹ عنوان کرد و در ارتباط با فعالیت های این کتابخانه، گفت: این کتابخانه در سال ۱۳۸۲ شروع به ثبت کتاب‌ها به صورت دیوئی کرد و در سال ۱۳۹۲ به دلیل تغییر روش ثبت کتاب‌ها به روش کنگره، دوباره شروع به ثبت کتاب ها در سامانه کتابداری به روش جدید کرده است.

احمدی در ارتباط با آمار کتاب‌های کتابخانه گفت: در حال حاضر ۴۳ هزار نسخه کتاب در کتابخانه الزهرا( سلام الله علیها) وجود دارد که ۳۷ هزار نسخه از این کتاب ها به صورت دستی و سیستمی ثبت شده است.

وی اعلام کرد: تعداد اعضای کتابخانه الزهرا (سلام الله علیها) بندرعباس ۱۸۰۰ نفر از طلاب و غیرطلاب است که ۱۰۰۰ نفر عضو فعال هستند.

احمدی در پایان گفت: مدرسه علمیه الزهراء (سلام الله علیها) دارای کتابخانه دیجیتال به صورت مجزا است که در آن نرم افزارهای مختلف مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور موجود است و برای انجام تحقیقات پژوهشی در اختیار طلاب قرار می گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha