یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
فاطمیه

حوزه / جعفری گفت: دوست داشتن و بزرگداشت حضرت زهرا(س) بر همه خصوصا شیعیان واجب است.

خانم جعفری مدیر مدرسه علمیه تخصصی فاطمه معصومه(س) بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: حضرت صدیقه طاهره(س) تأکید زیادی به حفظ زبان و حرف خوب زدن داشتند، بنابراین اگر شخصی نتواند خوب حرف بزند، باید سکوت اختیار کند.

استاد حوزه علمیه، مراقبت از زبان را مهم دانسته و ضمن اشاره به آثار آن، گفت: زبان گاهی اوقات، آرامش‌ها را سلب، دل‌ها را رنجور، ناامیدی به وجود آورده، کشته‌ها داده تا جایی که گفته شده کشته‌ها در اثر زبان بیش از کشته‌های تیر و تفنگ بوده، بنابراین باید خیلی مراقب زبان بود.

وی ضمن اشاره به حدیث پیامبر(ص) مبنی بر اینکه "نسبت به کلماتی که از دهانتان خارج می‌شود بیشتر از درهم و دینار و طلا مراقبت و احتیاط کنید"، خاطرنشان کرد: رزق معنوی فاطمیه امسال خود را این قرار دهیم که تا سال آینده از زبان خود مراقبت کنیم و بدون تفکر و تعقل حرفی را بر زبان نیاوریم.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی فاطمه معصومه(س) با طرح ابن سوال که چرا باید حضرت زهرا(س) را دوست داشت و از ایشان پیروی کنیم، یادآور شد: دلایل متعددی برای این کار وجود دارد، دلیل اول اینکه خداوند حضرت را دوست داشتند، یکی از فروعات دین تولی است، بدین معنا که دوست خدا، دوست من هم است.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) شخصیتی بودند که خدا ایشان را دوست داشت و سوره کوثر را در شأن حضرت نازل کرد.

جعفری تصریح کرد: رسول خدا، حضرت زهرا(س) را دوست داشتند و ایشان را پاره تن خود می‌دانستند، نمی‌شود با این همه تأکیدات پیامبر(ص) نسبت به حضرت زهرا(س) کسی بگوید پیامبر(ص) را دوست دارم، اما حضرت زهرا(س) را دوست ندارم.

وی دلیل دیگر دوست داشتن حضرت زهرا(س) را حجت بودن بر ائمه(ع) خواند و گفت: بنا به فرموده امام رضا(ع) که فرمودند ما حجت خدا بر مردمیم و حضرت زهرا(س) حجت بر ما است، ائمه نیز زمانی که مسئله یا مشکلی دارند، سراغ حضرت زهرا(س) می‌روند، بنابراین مادر همه ائمه حضرت زهرا(س) است، پس اگر شخصی می‌خواهد ائمه را دوست داشته باشد، باید حضرت زهرا(س) را دوست داشته باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران، الگو بودن حضرت زهرا(س) برای امام زمان(عج) را دلیلی دیگر برای پیروی و دوست داشتن حضرت زهرا(س) خواند و خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) با کمالات فراوانی که دارد، حضرت را الگوی خود قرار می‌دهند، بنابراین ما با این همه نقایص نیز باید حضرت زهرا(س) را الگو و سرمشق خود در زندگی قرار دهیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha