یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تصاویر/استقبال از شهید گمنام

حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی گفت: هر کس می‌خواهد از زندگی حضرت زهرا(س) درس بگیرد، باید این سه مورد را رعایت کند، وراثت، محیط و اراده که اگر این سه عامل را رعایت کنیم، می‌توانیم شخصیتی شبیه به حضرت زهرا(س) داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام سید کمال موسوی رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان اردبیل، امروز در مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا(س) درجمع عزاداران حسینیه قلب الرسول، اظهار داشت: هر کس می‌خواهد از زندگی حضرت زهرا(س) درس بگیرد، باید این سه مورد را رعایت کند، وراثت، محیط و اراده که برای شکل‌گیری شخصیت انسان لازم و از حضرت زهرا(س)، حضرت زهرا(س) را ساخت.

وی افزود: عامل اول وراثت است. سبک زندگی از نسل‌های گذشته به ما ارث رسیده، وراثت در شخصیت انسان تأثیر دارد، به نحوی که پدر حضرت زهرا(س) حضرت محمد(ص) بودند که در شخصیت ایشان تأثیر زیادی داشته است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه عامل دوم محیط است، گفت: نباید اجازه دهیم محیط بد بر روی ما تأثیر بگذارد، محیط بزرگ شدن حضرت زهرا(س) سینه پیامبر(ص) و خانه حضرت علی(ع) بود، این محیط در شکل‌گیری شخصیت حضرت زهرا(س) تأثیر زیادی داشت.

وی عامل سوم را اراده عنوان کرد و یادآور شد: باید قدرت نه گفتن به تمامی چیزها را داشته باشیم، شهید گمنام قدرت نه گفتن داشت که به مقام شهادت نائل آمد که به دنیا و مافیها نه گفت.

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه حضرت زهرا(س) الگوی تمام انسان‌ها هستند، تصریح کرد: اگر این سه عامل را رعایت کنیم، می‌توانیم شخصیتی شبیه به حضرت زهرا(س) داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید از زندگی حضرت زهرا(س) درس بگیریم و با عمل به سیره آن حضرت، جامعه را به سوی سعادت هدایت کنیم.

انتهای خبر/.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha