دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دلیجان

حوزه/ حجت‌الاسلام نجفی با بیان اینکه روز بعد از وفات پیامبر، آغاز انحراف اسلام از مسیر اصلی خود بود، گفت: در شورای ۶ نفره، غدیر و آنچه در آن اتفاق افتاد، زیر پا گذاشته و به فراموشی سپرده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) حجت الاسلام نجفی استاد مدرسه علمیه فاطمة المعصومه دلیجان در جمع طلاب این مدرسه، اظهار داشت: برخی از دانشمندان اهل سنت متاسفانه از بازگو کردن علت شهادت حضرت زهرا (س) خودداری نموده‌اند.

وی گفت: شرایط سخت بیماری و دوری از پدر بیش از پیش شرایط جسمی و وضعیت روحی حضرت زهرا (س) را دشوارتر می‌کرد، اما حضرت فاطمه (س) با این‌که روز به روز بر بیماریش افزوده می‌شد اما هیچ شِکوه‌ای از بیماری نداشتند.

حجت‌الاسلام نجفی با بیان اینکه روز بعد از وفات پیامبر، آغاز انحراف اسلام از مسیر اصلی خود بود، تصریح کرد: در شورای ۶ نفره، غدیر و آنچه در آن اتفاق افتاد، زیر پا گذاشته و به فراموشی سپرده شد.

وی خاطرنشان کرد: عمر به‌عنوان اولین فرد با ابوبکر بیعت کرد و در همان جلسه خصوصی برای خلافت و جانشینی بعد از رسول الله از حاضران بیعت گرفت.

این استاد حوزه اظهار کرد: حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به‌خاطر ممانعت از بیعت تحت فشار دستگاه خلافت قرار گرفتند.

حجت الاسلام نجفی اضافه کرد: تاریخ گواه است که امام علی(ع) بخاطر اینکه توسط پیامبر به صبر بعد از خود توصیه شده بودند، هنگامی که برای بیعت گرفتن از حضرت فاطمه به پشت درب خانه حضرت آمدند، در مقابلشان ایستاد و علی رغم اینکه در برابر جسارت به بانو در مقابلشان ایستاد و توانایی مقابله با آنان را داشت اما به علت استخوان در گلو و خار در چشم و جلوگیری از فتنه و نداشتن یار و یاور، صبر را پیشه خود ساخت و آن اتفاقات تلخ رقم خورد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha