یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در حسینیه انصار الحسین (ع) در اهواز

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فلسفه پنهان ماندن قبر حضرت زهرا(س)، افشای چهره ظالمین و غاصبین ولایت اهل بیت (ع)، تا روز قیامت، بر دوش حضرت است و اگر افشاگری‌های ایشان پس از رحلت پیامبر(ص) نبود، تا ابد کسی متوجه مظلومیت امام علی(ع) و حق نمی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شامگاه یکشنبه در حسینیه انصار الحسین (ع) در اهواز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت صدیقه کبری (س) و با اشاره به مسأله تعظیم شعائر الهی بیان کرد: باید بدانید راهپیمایی‌های باشکوه فاطمیه، تجمعات و مجالس، به معنای واقعی، تعظیم شعائر الهی هستند و این به آن معنا است که هرگاه مؤمنی نشانه ای از خداوند بیابد و آن را تعظیم کند، این مسئله بیانگر حجم ایمان و تقوی آن شخص یا اشخاص است.

وی افزود: لذا شکی نیست که بهترین نشانه هایی که ما را می تواند به خداوند مرتبط سازند، اهل بیت(ع) و هرچیزی که به آنها مربوط می شوند هستند. از بین تمام اهل بیت(ع)، مراسمی که به حضرت فاطمه(س) مربوط می شوند، دارای ویژگی و اهمیت خاص هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: دلایل اهمیت ویژه مراسم مربوط به حضرت فاطمه(س) اول اینکه روز دقیق شهادت ایشان مشخص نیست و دوم اینکه مکان دقیق مرقد مطهرشان را کسی نمی داند که در این مسئله رازی نهفته است و باید با تحقیق به راز و حقانیت نهفته در این مسئله پی برد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری گفت: فلسفه پنهان ماندن این رازها طی سالیان طولانی، افشای چهره ظالمین و غاصبین ولایت اهل بیت (ع)، تا روز قیامت، بر دوش حضرت فاطمه زهرا (س) است و اگر افشاگری‌های ایشان پس از رحلت پیامبر(ص) نبود، تا ابد کسی متوجه مظلومیت امام علی(ع) و حق نمی شد.

وی بیان کرد: قبل از انقلاب اسلامی جمع کمی از مردم به این روزها حساس بودند اما به برکت جمهوری اسلامی و عنایت امام امت(ره) و رهبر معظم انقلاب و توجهی که به ایام فاطمیه شد، بی نظیر بود و این یکی از بزرگ ترین برکات جمهوری اسلامی برای اسلام و مذهب تشیع بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha