چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
دیدار جمعی از دانشگاهيان و حوزویان با نماینده ولی فقیه در خوزستان

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: وحدت بین حوزه و دانشگاه به معنای تضاد بین این دو نهاد مقدس نیست بلکه هم افزایی و همبستگی در جهت اهداف و تعالی این دو است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان جمعی از دانشگاهیان و حوزویان استان خوزستان به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه امروز در دفتر امام جمعه اهواز اظهار کرد: مهم ترین نردبان سیر و سلوک انسان برای رسیدن به مقام قرب الهی تحمل بلا و مصیبت است.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال بیشترین تحمل بلا را متوجه انبیاء کرده است، افزود: هیچ چیز مثل بلا انسان را رشد نمی دهد. بلا ها سبب می شود که انسان به مقام قرب الهی راه پیدا کند. بدون قرب ادعای فهم ضیافت و سلوک ولی خدا باطل و اشتباه است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) شخص نیست بلکه یک جریان، تفکر، منظومه فکری و نظام تربیتی و به عبارتی مکتب است، خاطرنشان کرد: جامعیت، اعتبار و تضمین نسبت به خوشبختی و سعادت دو شاخصه یک مکتب است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: جامعیت یک مکتب حداقل دارای ۵ شاخصه است که شامل "انسان سازی"، "خانواده سازی"، "جامعه سازی"، "نظام سازی" و "تمدن سازی" هستند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد تصریح کرد: در فرصت های موجود همچون روز دانشجو، استاد و دیگر مناسبت ها باید جلسات هم اندیشی بین اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شود و پیرامون مسائل مختلف بحث و گفتگو شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد فاصله و شکاف نسلی، بی رغبتی در تحصیل، رابطه علم و دین، میل به مهاجرت برخی از دانشجویان از جمله دغدغه های مطرح شده می باشد که باید به آنها توجه و بسیار جای کار کردن دارند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه باهمکاری اساتید حوزه علمیه و دانشگاه بایستی بتوان چالش ها و مشکلات استان خوزستان را حل کرد، گفت: چرا با وجود ظرفیت های گوناگون و متعدد در خوزستان با چنین چالش هایی در این استان مواجه هستیم و لذا می طلبد که حتما اساتید نقش ایفا کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تأکید کرد: اگر جهاد تبیین به معنای واقعی کلمه شکل بگیرد فاصله ها و شکاف ها بین نسل های مختلف، استاد و دانشجو کاهش پیدا می‌کنند و این شکاف عموما به واسطه کوتاهی ها ایجاد شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد به ضرورت ترسیم نقشه چالش های کشور به ویژه خوزستان اشاره و بیان کرد: تحول در سبک و نگاه به مسأله اشتغال در جامعه از موضوع هایی است که باید به آن توجه کرد. غالب دغدغه و مطالبه جوانان و خانواده ها اشتغال می باشد. مساله دیگر ازدواج آسان، پوشش و حجاب از دیگر مسائل مهم است.

وی عنوان کرد: وحدت بین حوزه و دانشگاه به معنای تضاد بین این دو نهاد مقدس نیست بلکه هم افزایی و همبستگی در جهت اهداف و تعالی این دو است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha