شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در روستای قلعه دره بنیاب شهرستان صیدون

حوزه / نماینده ولی فقیه در خوزستان در خصوص اهمیت جهاد تبیین، گفت: حضرت زهرا(س) در عرصه جهاد تبیین و در دفاع از ولایت نقش آفرینی‌های به‌سزا و اثرگذاری داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) شامگاه دوشنبه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان در روستای قلعه دره بنیاب شهرستان صیدون برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان در این مراسم با اشاره به تفسیر آیاتی از سوره اسراء در رابطه با معراج پیامبراکرم(ص) پرداخت و ضمن تشریح مقام، منزلت و ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: اگر حضرت زهرا(س)، ام ابیها و سیده زنان دو عالم شدند به این دلیل نیست که دختر رسول اکرم(ص) و همسر امام علی(ع) هستند، بلکه به دلیل عبودیت، بندگی و نقش آفرینی‌ها در بحرانی‌ترین حوادث سیاسی و اجتماعی است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، در خصوص اهمیت جهاد تبیین، گفت: حضرت زهرا(س) در عرصه جهاد تبیین و در دفاع از ولایت نقش آفرینی‌های به‌سزا و اثرگذاری داشتند.

امام جمعه اهواز، به ترسیم سیمای دوران قبل از انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروزه پرداخت و خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شاهد پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف و در سطوح مختلف هستیم.

حجت الاسلام سید یعقوب طباطبایی امام جمعه شهرستان صیدون نیز در ادامه با اشاره به ولایتمداری و ارادت مردم این منطقه به اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، گزارشی از برنامه‌های دینی و ملی برگزار شده در این مدت را ارائه کرد.

سپس حجت الاسلام سید عبدالطیف طباطبایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ زرهی حضرت حجت(عج) نیروی زمینی سپاه نیز هدف از برگزاری این مراسم را ترویج فرهنگ غنی اهل بیت(ع) در جامعه معرفی کرد و یادآور شد: اگر خانواده‌ها به سبک زندگی حضرت زهرا(س) عمل کنند، بهترین زندگی را تجربه خواهند کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ زرهی حضرت حجت(عج) نیروی زمینی سپاه، ادامه داد: حضرت زهرا(س) بهترین الگو در حجاب برای زنان و الگوی ناب برای همه امت اسلامی در عرصه جهاد تبیین و روایتگری هستند.

گفتنی است در پایان مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از ۶ خانواده شهید "جان محمد دمساز"، "حبیب الله دانشمند"، "علی جانفزا"، "ابراهیم نظری لبیک"، "عیسی نظری لبیک" و شهید امنیت "محمد قنبری" با اهدای لوح تقدیر و هدیه نفیس، تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha