یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حضور عضو مجلس خبرگان رهبری در پایگاه هوانیروز شهید آسیایی مسجدسلیمان

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تنها با ولایت است که دین پویا می شود و به حرکت می افتد. تنها دلیل پراکندگی امت اسلام پس از رحلت پیامبر(ص)، عدم رعایت روح ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امروز در اجلاس سراسری نماز و تقدیر از فعالان عرصه اقامه نماز در پایگاه هوانیروز شهید آسیایی مسجد سلیمان با اشاره به احادیث ائمه اطهار(ع) در خصوص اهمیت نماز، گفت: نماز گذرنامه ورود به بهشت است چراکه اگر نماز نباشد، بقیه اعمال هرچقدر هم که واجد شرایط پذیرش از طرف خداوند باشند، مورد قبول واقع نمی شوند و از این باب است که می گویند نماز، ستون دین است.

وی افزود: هیچ عملی بدون نماز مورد قبول خدا نیست برای مثال شخصی بهترین عملیات نظامی را انجام دهد ولی تارک الصلاة باشد، مورد پذیرش خداوند نخواهد بود. بنابراین نماز در قیاس با بقیه واجبات، از اهمیت بالاتری برخوردار است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان بیان کرد: اینکه امام حسین(ع)، در روز عاشورا با وجود آن شرایط سخت و زیر باران تیرهای دشمن، اصرار بر برپایی نماز خوف داشتند، نشان دهنده اهمیت ویژه نماز است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری با اشاره به درجه بندی اصول دین، ادامه داد: در بین ۵ عمل اصلی که نماز، روزه، حج، زکات و ولایت هستند، ولایت از رتبه بالاتری برخوردار است و حتی از نماز هم بالاتر است. چراکه ولایت قلب تپنده دین است.

وی گفت: تنها با ولایت است که دین پویا می شود و به حرکت می افتد. ولایت باعث می شود "دین"، معنویت، عزت، کرامت و وحدت بدهد. تنها دلیل پراکندگی امت اسلام پس از رحلت پیامبر(ص) عدم ولایت پذیری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ولایت مطلق برای خداوند است اما آن را به پیامبر(ص) بخشید و پس از آن به ائمه اطهار(ع) و در زمان غیبت امام زمان(عج)، ولایت به ولی فقیه واجد شرایط می رسد. هر ملتی که ولایت ائمه اطهار(ع) را پذیرفته است، به پیروزی، پیشرفت، عزت و کرامت رسیده است و هر ملتی که از ولایت ائمه اطهار(ع)، دور شده باشد، به ضلالت و فلاکت رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha