دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مهدوی ارفع

حوزه/ مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان ظرفیت مساجد را در راستای ارائه خدمات اجتماعی مهم برشمرد و ابراز کرد: آمار واصله از مساجد، نشان دهنده توانمندی آن هاست که می توانند برنامه های مختلف مردمی را در عرصه خدمت رسانی اجرا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، نشست هم اندیشی و تعامل هم افزایی حوزه علمیه خراسان و مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان امروز در این مرکز با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع در این نشست ضمن اشاره به اهمیت مسجد در تعاملات نهادهای حوزوی، آن را موقعیت ارزشمندی در راستای رشد فردی و معنوی و خودسازی بر اساس تعابیر مقام معظم رهبری برشمرد که در عرصه حضور در جامعه نیز نقش آفرینی خوبی دارد.

وی ظرفیت مساجد را در این راستا بی نظیر برشمرد و ابراز کرد: آمار مساجد موجود، نشان دهنده توانمندی آن است که می تواند برنامه های مختلف مردمی را در عرصه خدمت رسانی اجرا کند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در سه سال و نیم گذشته پرداخت و نتایج آن را مطلوب ارزیابی و عنوان کرد: همه کارها در هر محله ای می بایست با محوریت مسجد و در کانون مدیریت امام جماعت انجام شود.

وی ادامه داد: بر این اساس باید در انجام امور و رسالت مسجد از ظرفیت حوزه علمیه بهره برد و امام جماعت که شخص حوزوی است، می بایست با همین رویکرد به مدیریت مسجد بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت و لزوم خدمت رسانی اجتماعی، رفع مشکلات مردم را از طریق مساجد، مسبب وابستگی، ارتباط و تعامل بیشتر اهالی محله به امام جماعت و این مکان مقدس عنوان کرد و از تلاش ها و مجاهدت های دو شهید روحانی، اصلانی و دارایی گفت که در حاشیه شهر مشهد خدمات خوب و ماندگاری را از خویش به جای گذاشتند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha