سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت ­الاسلام و المسلمین مرادی محدث، استاد حوزه و دانشگاه

حوزه/ نشست هشتم کارگاه گفت‌وگوی دینی در عرصه بین‌الملل در مرکز مدیریت حوزه های علمیه به زبان انگلیسی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست هشتم کارگاه گفت‌وگوی دینی در عرصه بین‌الملل با شرکت بیش از ۵۰ نفر از خواهران و برادران طلبه زباندان و ارائه حجت الاسلام و المسلمین مرادی محدث، استاد حوزه و دانشگاه و معاون پژوهش مؤسسه بین المللی مطالعات اسلامی در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد.

در هشتمین نشست کارگاه گفت وگوی دینی در عرصه بین الملل، دکتر مرادی محدث به موضوع زمینه های آکادمیک گفت وگوی اسلام و مسیحیت به عنوان یکی از مهمترین عرصه های گفت وگوی دینی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود، با اشاره به تاریخچه مناسبات دینی میان پیروان ادیان، از صدر اسلام تاکنون، سیر تطور و تحولات این تعاملات از حالت برخوردی و مناظرهای به حالت گفت وگویی و تعاملی را تشریح نمود.

معاون پژوهش مؤسسه بین المللی مطالعات اسلامی در ادامه به اهداف و افق تعاملات و گفت وگوهای دینی پرداخت و بیان کرد: «ایجاد فضای دیالوگ میان اسلام و مسیحیت صرفاً با هدف برگزاری دوره های گفت وگوی دینی صورت نمی گیرد، بلکه یک راه حل برای ایجاد وحدت و یکپارچگی در راستای عبادت خداوند و رسیدن به سعادت و کمال است.»

معاون پژوهش مؤسسه مطالعات اسلامی در ادامه سخنان خود برخی از مزایا و فواید گفت وگوی دینی در فضای آکادمیک را بیان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی محدث مواردی همچون؛ درک متقابل، ایجاد فضای دوستی بر پایه ایمان، تقویت روحیه و بُعد معنوی و دینی جوامع، ایجاد فضای همزیستی مسالمت آمیز، همکاری و تعامل مشترک پیروان ادیان در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و... را از مهمترین این موارد قلمداد نمود.

وی در ادامه، گفت وگوی دینی با شخصیت های برجسته علمی، برگزاری کنفرانس ها و نشست ها، برگزاری دوره های آموزشی مطالعات مسیحیت در مراکز اسلامی و برگزاری دوره های مطالعات اسلامی در مراکز مسیحی را به عنوان مهمترین زمینه ها و فرصت های گفت وگوی دینی در فضای آکادمیک را برشمرده و بایسته ها و لوازم هر یک را بیان نمود.

در انتهای جلسه، دانش پژوهان به بیان سوالات و نقطه نظرهای خود پیرامون مطالب مطرح شده توسط استاد پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha