دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عکس

حوزه/ نشست تعمیق و اعتلای وحدت حوزه و دانشگاه‌ امروز با حضور جمعی از رؤسای دانشگاه و مدیران حوزه‌های علمیه و جمعی از اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه کشور در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، نشست تعمیق و اعتلای وحدت حوزه و دانشگاه‌ با حضور برخی از رؤسای دانشگاه و حوزه‌های علمیه و جمعی از اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه کشور در سالن شهید سلیمانی دانشگاه تهران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه استان تهران، ضمن تشکر از بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برای میزبانی جلسه از حضور در بین اساتید و مدیران دانشگاهی اظهار خرسندی کرد و با بیان این که سال‌های زیادی است جلسات متعددی در خصوص این موضوع تشکیل شده، ولی توفیقی حاصل نشده، مجدداً پیشنهاد تأسیس دبیرخانه دائمی و مشترک همکاری حوزه و دانشگاه که می‌تواند پایه و اساس تمام همکاری‌های بعدی باشد را مطرح کرد.

نشست تعمیق و اعتلای وحدت حوزه و دانشگاه‌ در تهران برگزار شد + عکس

محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور نیز در این نشست با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه از تأکیدات امام راحل و رهبر معظم انقلاب است، گفت: بسیج اساتید دانشگاه و مراکز آموزشی در کنار بسیج حوزه‌های علمیه اراده کردند و قرار است این امر را با همکاری یکدیگر پیش ببرند.

در ادامه این نشست حجت الاسلام محمود محمدی شاهرودی رئیس بسیج طلاب و روحانیون کشور بیان کرد: باید راه‌های ارتقای این دو مجموعه را در نظر داشته باشیم و این که بحث ایجاد کارگروه‌های مشترک نیز باید در اهداف این دو مجموعه باشد.

نشست تعمیق و اعتلای وحدت حوزه و دانشگاه‌ در تهران برگزار شد + عکس

سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران هم با تأکید بر اینکه سابقه وحدت حوزه و دانشگاه به اندازه سابقه انقلاب اسلامی است، یادآور شد: اگر تمدن نوین اسلامی می‌خواهد شکل بگیرد، باید جنبه مادی و معنوی را در نظر گرفت، ما نباید دو رویکرد جداگانه را در حوزه و دانشگاه در نظر بگیریم، به این معنی که استاد حوزه نباید تنها به علوم معنوی بپردازد و استاد دانشگاه هم نباید تنها به علوم مادی بنگرد، بلکه رویکرد درست این است که نگاه یکجا به این دو مسئله داشته باشیم.

نشست تعمیق و اعتلای وحدت حوزه و دانشگاه‌ در تهران برگزار شد + عکس

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha