یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سیدمحمد نبوی

حوزه/ حجت الاسلام نبوی با انتقاد از کم‌کاری نهادهای فرهنگی در تقابل با این ناتوی فرهنگی، گفت: همه باید قبول کنیم که در بحث تولید محتوا در برابر هجمه‌های دشمنان، کارنامه موفقی تاکنون نداشته‌ایم و اگر این روند انفعالی همچنان ادامه پیدا کند، باید منتظر عواقب بسیاری بدی در آینده باشیم.

حجت الاسلام سیدمحمد نبوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان با اشاره به جایگاه روحانیون در جامعه اسلامی و نقش آنان در ترویج مبانی دینی، اظهار داشت: امروز باید باور داشته باشیم که یک جنگ رسانه‌ای بی سابقه علیه کشورهای اسلامی به ویژه ایران و فرزندان این سرزمین از سوی دشمن آغاز شده است.

مدیر مدرسه خاتم الانبیاء (ص) سنندج، گفت: دشمن سالیانه میلیاردها دلار برای استحاله فکری و عقیدتی نسل جوان و نوجوان ما هزینه می‌کند به امید اینکه جامعه ما دچار یک تزلزل فکری شود.

استاد حوزه علمیه کردستان، با انتقاد از کم کاری نهادهای فرهنگی در تقابل با این ناتوی فرهنگی، بیان کرد: همه باید قبول کنیم که در بحث تولید محتوا در برابر هجمه‌های دشمنان کارنامه موفقی تاکنون نداشته‌ایم و اگر این روند انفعالی همچنان ادامه پیدا کند، باید منتظر عواقب بسیاری بدی در آینده باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای تولید محتوا هیچ کمبود کیفی و کمی در کشور نداریم، اضافه کرد: خوشبختانه فرهنگ ایرانی و دین اسلام از چنان غنای علمی و محتوایی برخوردار است که می‌توانند در صورت به میدان آوردن این دو جبهه بسیار قدرتمند در برابر هجمه غربی‌ها و دشمنان اسلام و انقلاب حاضر شود.

وی به پتانسیل‌های مراکز آموزشی و علمی همانند حوزه‌های علمیه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: کانون فکری و علمی جهان اسلام حوزه و دانشگاه است، تقویت این دو مرکز می‌تواند یک نهضت فکری و عملی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان ایجاد کند، لذا نگاه به چنین مراکزی باید نه تنها از روی دلسوزی برای جامعه اسلامی بلکه باید به آنها از منظر نیاز در برابر دشمن نگاه کرد.

حجت الاسلام نبوی خاطرنشان کرد: لازم است جایگاه و نقش حوزه‌های علمیه برای نوجوانان به خوبی تبیین شود، معرفی درست حوزه به نسل نوجوان و جوان نقش مهمی در پُربارتر شدن این مراکز خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha