سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مدیر حوزه علمیه استان قزوین

 حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عرفانی گفت: جذب در حوزه علمیه نباید منحصر به زمان خاصی باشد، بلکه باید در طول سال این مسئله توسط مدیران و با همراهی طلاب انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین امروز در جلسه آموزش که با حضور مدیران مدارس علمیه استان قزوین برگزار شد، با اشاره به شب یلدا، اظهار داشت: در این شب تا می‌توانیم تلاوت قرآن و ذکر و یاد خدای متعال و شب زنده داری داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیران و معاونین مدارس علمیه قزوین در جهت جذب طلاب به حوزه علمیه، بیان کرد: در این جا باید به عنوان خادم این مجموعه از تلاش‌های ارزشمند شما مدیران مدارس علمیه که به نوعی خط مقدم محسوب می‌شوید نهایت قدردانی را داشته باشیم.

وی افزود: چه خوب است این هم افزایی، همدلی و مشارکت را در تمامی عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و تهذیبی در جهت رشد و ارتقاء سطح علمی طلاب همواره داشته باشید.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین، به موضوع جذب در حوزه علمیه پرداخت و خاطرنشان کرد: موضوع جذب و پذیرش حوزه‌های علمیه از موضوعات مهمی است که تقویت آن نیازمند میدان داری شما مدیران و طلاب مدارس علمیه می‌باشد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین، تصریح کرد: جذب در حوزه علمیه نباید منحصر به زمان خاصی باشد، بلکه باید در طول سال این مسئله توسط مدیران و با همراهی طلاب انجام شود.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: در حوزه‌های علمیه ظرفیت بسیار بالایی از افراد حضور دارند که گستره شناخت این افراد نسبت به جامعه هدف، در شناسایی نخبگان و جذب آنها در حوزه‌های علمیه بسیار مؤثر است.

وی یادآور شد: اگر حلقه زنجیره ورودی و خروجی حوزه‌های علمیه قطع گردد، خاستگاه فرهنگ دینی در جامعه که حوزه‌های علمیه است، تضعیف خواهد شد.

وی ادامه داد: مدیریت حوزه‌ علمیه استان موضوع جذب را به عنوان اولویت نخست قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی بیان کرد: آمار تقریبی و نسبی در مورد جذب افراد داوطلب به حوزه‌های علمیه نشان می‌دهد آمادگی جذب چه در مرکز استان و چه در بخش‌های مختلف فراهم شده، از این رو امیدواریم با اتکا به ظرفیت‌های موجود و آمادگی‌های لازم، نتیجه خوبی نیز در این مسیر رقم بخورد.

وی با بیان اینکه در خصوص جذب طلاب در سال جدید از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد، اظهار کرد: از جمله این ظرفیت‌های مهم و تأثیرگذار، خود طلاب و روحانیونی هستند که توانمندی بالایی در شناسایی و جذب مخاطبین و داوطلبین حوزوی دارند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین ابراز کرد: استفاده از روش‌های چهره به چهره برای جذب داوطلبین ورود به حوزه باید در صدر فعالیت‌های شما مدیران مدارس علمیه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: امروز طلاب بهترین رسانه برای جذب در حوزه علمیه می‌باشند و تلاش داشته باشید ابتکارات، ایده‌ها و برنامه‌های مختلف و متنوع برای این مسئله با همراهی دیگر طلاب داشته باشید.

وی اظهار کرد: مدیریت حوزه علمیه استان قزوین در این عرصه به عنوان خادم، کار تسهیل گری وحمایت را به صورت جدی ادامه خواهد داد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha