جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
مقیمی حاجی

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی گفت: تاکنون ۱۴ دوره تربیت مربی پژوهشی هر کدام ۱۰۰ ساعت برگزار شده و همه معاونان پژوهش مکلف شدند که در این دوره شرکت کنند، حدود ۲ هزار استاد هم طی چند سال گذشته این دوره را گذرانده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی صبح امروز در جلسه هم اندیشی با نهادهای حوزوی حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به تدوین درس مهارت‌های پژوهشی، اظهار داشت: این کتاب چهار مهارت پژوهشی را به طلاب به صورت کارگاهی می‌آموزد که این کتاب می‌تواند الگویی برای دیگر درس‌ها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی از برگزاری دوره تربیت مربی پژوهشی خبر داد و گفت: در این راستا برای اساتید کارگاه‌هایی را برگزار کردیم تا با مدل کار آشنا شوند و چهار مهارت روش مطالعه، روش فناوری پژوهش، روش تحقیق اولیه و روش نگارش مقاله کوتاه را به‌ صورت مبسوط در این دوره‌ها تدریس می‌شود و سپس از حاضرین آزمون اخذ خواهد شد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: تاکنون ۱۴ دوره تربیت مربی پژوهشی هر کدام ۱۰۰ ساعت برگزار شده و همه معاونان پژوهش مکلف شدند که در این دوره شرکت کنند، حدود ۲ هزار استاد هم طی چند سال گذشته این دوره را دیدند.

وی با تأکید بر توجه بیشتر مدارس به امر پژوهش ابراز کرد: طلاب باید مشق پژوهش کنند و این تغییر را در خود احساس کنند، در عرصه پژوهش بسته‌های تشویقی برای طلاب و اساتید در نظر گرفته شده که می‌تواند انگیزه افراد را برای انجام فعالیت‌های پژوهشی افزایش دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی، به برخی منابع اینترنتی به جهت دسترسی بهتر به مقالات اشاره کرد و گفت: معاونت پژوهش در راستای دسترسی بهتر طلاب و اساتید به منابع و مقالات ظرفیت‌های خوبی را ایجاد کرده و با برخی نهادها نیز توافق نامه‌های خوبی منعقد شده است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به به موضوع اعتبار بخشی به مقالات، ابراز کرد: حوزه علمیه ظرفیت ISC را بکارگیری کرد و می‌توان از این ظرفیت در برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌ها استفاده کرد.

در این جلسه برخی اعضای شورای پژوهش، مدیران مدارس و اساتید به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود پیرامون مسائل پژوهشی پرداختند، همچنین حجت الاسلام یوسف جمالی دبیر کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) به ارائه گزارشی از برگزاری ۹ دوره این کنگره پرداخت.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی در پایان به سوالات مطرح شده در جلسه پاسخ داد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha