یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1126654
۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
ساوه

حوزه/ مدرس تخصصی امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به نقش موثر فرهنگ و اقتصاد در جامعه، گفت: فرهنگ و اقتصاد هر دو نقش مهم و موثری در جامعه دارند اما نقش فرهنگ مهم تر از اقتصاد است زیرا آسیب های فرهنگی، نقش مخربی در سلامت جامعه داشته و به آن آسیب وارد می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، کارگاه آموزشی و توجیهی امر به معروف و نهی از منکر با تأکید بر موضوع عفاف و حجاب با حضور دکتر علی تقوی پژوهشگر و مدرس تخصصی امر به معروف و نهی از منکر و جمعی از مدیران، کادر و طلاب و مربیان طرح امین مدارس علمیه خواهران شهرستان ساوه، مدیران و مربیان پرورشی مدارس، امروز در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

تقوی با اشاره به نقش موثر فرهنگ و اقتصاد در جامعه، اظهار داشت: فرهنگ و اقتصاد هر دو نقش مهم و موثری در جامعه دارند، اما نقش فرهنگ مهم تر از اقتصاد است، زیرا آسیب‌های فرهنگی، نقش مخربی در سلامت جامعه داشته و به آن آسیب وارد می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به روایت"کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته" و جمله " الناس علی دین ملوکهم" یادآور شد: مسئولین و مردم بر یکدیگر تاثیر دارند و نباید گناه و خطای مسئولین را بهانه‌ای برای انجام گناه قرار داد و همانگونه که گناه مسئولین بر مردم اثر دارد، گناه مردم نیز بر مسئولین اثرگذار است.

پژوهشگر امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه سلامت در جامعه مهم‌تر از آرامش است، تصریح کرد: سلامت جسم و سلامت فکر و روان هر دو در جامعه اهمیت دارد و اگر عده‌ای به سلامت جامعه آسیب بزنند باید مقابله نمود، در غیر این صورت فقط ظاهرِ نظام حفظ شده و از درون نظام خانواده، روابط اجتماعی و فرهنگ از بین رفته است.

وی، در پاسخ به اینکه برخی امر به معروف و نهی از منکر را موجب دو قطبی در جامعه می‌دانند، گفت: طبق روایات بزرگترین گناه آن است که گناه را کوچک بشمارند و گناهکار با گناه خود جامعه را به دو قطبی تبدیل می‌کند، اما در مقابل امر به معروف و نهی از منکر موجب حفظ سلامت جامعه می‌گردد.

وی تصریح کرد: مهم ترین موضوع در امر به معروف و نهی از منکر این است که به افراد بی‌تفاوت تذکر داده شود، زیرا خطر افراد بی‌نفاوت از افراد گناهکار بیشتر است چرا که با بی تفاوتی در برابر گناه دیگران، گناه در جامعه رخنه کرده و ذائقه و باور مردم را تغییر می‌دهد، بنابراین باید تلاش نمود تا فرهنگ بی تفاوت نبودن را در جامعه گسترش دهیم.

لازم به ذکر است این کارگاه آموزشی با مشارکت مدارس علمیه خواهران ساوه، معاونت اجتماعی سپاه، اداره آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی شهر ساوه برگزار گردید.

در حاشیه مراسم نمایشگاهی از محصولات فرهنگی در حوزه تخصصی امر به معروف و نهی از منکر برگزار گردید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha