یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: جوانان و بچه‌های انقلابی مولفه قدرت نظام هستند و مسئولان تا جایی که می‌توانند از آنها حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بعداز ظهر امروز در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، اظهار داشت: اولین آمر به معروف و ناهی از منکر خود خداوند رحمان و رحیم است و بعد انبیا و صلحا هستند.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مایه نجات و کمال انسان است، افزود: این فریضه الهی دارای مراتبی است که باید در نهایت مهربانی و رأفت انجام شود و در مرحله آخر که نیاز به برخورد باشد حوزه قضایی ورود می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر نوعی پیشگیری و هدایت پیشران به کار خیر است که اگر دارای ساختار و سامانه قوی باشد، معروف‌ها انجام گرفته و منکرها رخ نمی‌دهد و پرونده‌های دادگستری‌ها و تخلفات و جرم‌ها نیز کم می‌شود.

وی با تأکید براینکه باید روی طراحی پیشرانه امر به معروف و نهی از منکر کار جدی کنیم، ادامه داد: ما همیشه نهی از منکر می‌شویم اما متاسفانه کمتر به کار معروف دعوت شده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه اگر معروف زیاد شد، منکر خود به خود کم می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مهم درباره مقوله امر به معروف و نهی از منکر، انجام عملیات جدی در تولید فرصت در جامعه برای فعل معروف است.

وی با تأکید بر اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کار خیر را تقدیر، ترویج و تبیین کند، یادآور شد: استان بوشهر در زمینه پرداخت زکات و کمک خیرین به کمیته امداد در رتبه اول کشور قرار دارد که این خود یک معروف است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری عنوان کرد: برای ترویج و نهادینه شدن معروف در جامعه تلاش کنیم و از آن طرف اجازه ندهیم منکری ایجاد شود که بعد بخواهیم آن را نهی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از دستگاه‌ها هنوز با وظایف خود در قبال امر به معرف و نهی از منکر آشنا نیستند که باید این قوانین به دستگاه‌ها ابلاغ و ستاد امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌ها تشکیل شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یادآور شد: اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در تمام ادارات باید از بین سالم‌ترین، خوشنام‌ترین، انقلابی‌ترین و مردم دارترین افراد انتخاب شوند.

وی با اشاره به برگزاری دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در سال جاری، تأکید کرد: همه به رعایت اخلاق انتخاباتی در جامعه کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ابراز کرد: جوانان و بچه‌های انقلابی مولفه قدرت نظام هستند و مسئولان تا جایی که می‌توانند از آنها حمایت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha