دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
معرفی کتاب

حوزه / معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب (س) میناب گفت: شما هیچ شخصیتی جز حضرت زهرا(س) را پیدا نمی‌کنید که جمع کننده‌ هویت حقیقی و همه جانبه‌ زن مسلمان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، خانم زهرا صالحی پور معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران حضرت زینب (س) میناب در نشستی که روز گذشته و به‌مناسبت هفته پژوهش در این مدرسه علمیه با حضور طلاب برگزار شد، به معرفی کتاب "فاطمه زهرا(س) حقیقتی عظیم" پرداخت و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این کتاب، حضرت زهرا(س) را معمار ناگشوده‌ ذهن بشر و معارف بشری معرفی می‌کنند.

وی افزود: حضرت زهرا (س) به صورت یک بشر و یک زن جوان است اما در معنا یک حقیقت عظیم، نور درخشان الهی، بنده صالح، انسان ممتاز و برگزیده است.

وی خاطرنشان کرد: اسلام با قدرت عجیبی توانسته تربیت والای خود را به حدی برساند که یک زن جوان در آن شرایط دشوار، بتواند این منزلت عالی را کسب کند، عظمت این موجود این انسان والا شگفت انگیز است و حکم عظمت مکتبی که این موجود عظیم القدر و جلیل‌المنزله را پدید آورده، تعجب آور و شگفت انگیز است.

وی تصریح کرد: از منظر مقام معظم رهبری هرچه درباره‌ حضرت فاطمه(س) بگوییم، کم گفته‌ایم و حقیقتا هم نمی‌دانیم که ما باید چه بگویم و چه باید بیندیشیم.

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب تأکید کرد: این خود معجزه‌ اسلام است که حضرت زهرا(س) در عمر کوتاه خود، به مقامی می‌رسد که سرور زنان جهانیان می‌شود.

وی یادآور شد: حضرت فاطمه(س) زن نمونه‌ای است که حیاتش با همه‌ کوتاهی و عمر ایشان در عین جوانی، الگویی برای همه‌ مردان و زنان غیور و مومن، مسلمانان و حتی مردم غیر مسلمانی که با مقام آن بزرگوار آشنا باشند می‌باشد و ما باید از زندگی آن بزرگوار درس بگیریم.

صالحی پور اذعان کرد: شما هیچ شخصیتی جز حضرت زهرا(س) را پیدا نمی‌کنید که جمع کننده‌ هویت حقیقی و همه جانبه‌ زن مسلمان باشد.

وی ادامه داد: امروز که در تلاقی بزرگ میان فرهنگ اسلامی و فرهنگ غربی در همه‌ مسائل، از جمله در مسئله‌ مهم زن در جامعه و در زندگی قرار داریم و روز تلاقی این دو فرهنگ متخاصم با یکدیگر است، احتیاج داریم تا بیشتر راجع به چهره‌ حضرت زهرا(س) که زن نمونه و بانوی بزرگ اسلام است بحث کنیم.

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب، با بیان اینکه ابعاد زندگی حضرت فاطمه(س) استثنایی است، خاطرنشان کرد: این قدر ابعاد زندگی این بانوی مکرمه، زیاد، مهم، سازنده و برانگیزکننده است که جا دارد ما برای فهم و شناخت آن کار زیادی انجام دهیم و تا حالا آن کارها انجام نشده، چقدر مطالب در باب حضرت زهرا(س) وجود دارد که اینها را باید به دنیا بگوییم و ابلاغ کنیم.

وی تأکید کرد: کتاب "فاطمه زهرا(س) حقیقت عظیم"، مروری است به بیانات رهبر معظم انقلاب از سال۱۳۵۱ در تبیین شخصیت، ابعاد زندگی ظاهری و فضایل، مقامات معنوی، نمونه الگوی باطن حضرت فاطمه(س) و هم به وظیفه‌ ما در قبال حضرت زهرا(س) انقلاب اسلامی و زن از دیدگاه اسلام می‌پردازد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha