دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
چالش های اقتصادی

حوزه / استاد مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگوی برای رفع چالش‌های اقتصادی در خانواده هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، خانم فاطمه ناصری استاد مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب در نشستی که روز گذشته با طلاب این مدرسه و به‌مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، به معرفی کتاب الگوی فاطمی در چالش‌های اقتصادی، به عنوان نویسنده و پژوهشگر این کتاب، پرداخت و اظهار داشت: به طور کلی در این کتاب به بررسی الگوگیری از حضرت زهرا(س) در مواجهه با چالش‌های اقتصادی خانواده پرداخته شده است.

وی تصریح کرد: در ابتدا به بررسی مفاهیم اصلی عنوان کتاب پرداخته شده، از جمله معنای الگو، بررسی شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) که به‌عنوان الگو برای کل جهانیان هستند و حتی ائمه معصومین(ع) و امام عصر(عج) نیز ایشان را به عنوان الگو و اسوه خود معرفی نمودند.

وی یادآور شد: همچنین در آن به معنای اقتصاد، خانواده و اهمیت خانواده و نقش هریک از مرد و زن در اقتصاد خانواده پرداخته شده است، در کنار نقش سایر اعضای خانواده، مادر در جایگاه همسری و مادری که عمده منابع مصرفی خانواده در اختیار اوست، نقش به سزایی در ساماندهی و مدیریت صحیح بین درآمد و مصرف، توازن برقرار می‌کنند.

ناصری با اشاره به اینکه بررسی چالش‌ها و مشکلات اقتصادی که بیشتر خانواده‌ها با آن مواجه هستند از دیگر موارد این کتاب است، خاطرنشان کرد: از جمله این مشکلات، اعتیاد، فقر، سوء مدیریت و نداشتن درایت، بزه‌کاری نوجوانان و جوانان، مشکلات روحی و روانی، افراط و تفریط در مصرف و کار کردن و عدم تربیت اقتصادی فرزندان می‌باشد.

وی اظهار کرد: با در نظر گرفتن این مباحث و نگاه الگویی به سیره بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) نویسنده به ارائه راه‌کار برای بهبود و رفع این چالش‌های اقتصادی پرداخته است.

استاد حوزه علمیه خواهران، تصریح کرد: با بهرگیری از منابع معتبر در خصوص سیره حضرت زهرا(س) و الگوگیری از این بانوی نمونه دو عالم به ارائه راه‌حل‌هایی در هنگام مواجه با چالش‌های اقتصادی خانواده پرداخته شده است.

وی یادآور شد: بهترین رفتارها صبر و بردباری در مواجه با مشکل و به کار بردن نیروی فکر و بهره بردن از دستورات بزرگان دین برای حل مشکل به جای جزع و فزع کردن مطرح شده است، همچنین مدیریت صحیح وضع موجود اقتصادی در خانواده‌ها برای مدیریت صحیح، نیازمند لوازمی مانند تقسیم کار بین اعضای خانواده، قناعت، رفاه خانواده، مشورت در خانواده و برنامه ریزی دقیق و سنجیده است.

وی اذعان کرد: از دیگر راه‌حل‌ها برای رفع چالش‌های اقتصادی خانواده‌ها، ساده زیستی و ساده پوشی و داشتن زندگی ساده و بدون تجملات و اسراف کاری است.

ناصری خاطرنشان کرد: کار، تلاش و فعالیت برای رفع مشکلات، همکاری و همدلی اعضای خانواده با هم در زمان نابسامانی‌های اقتصادی، مدیریت مصرف در خانواده و صرفه جویی و میانه روی در آن، به اعتدال رساندن خواسته‌ها و انتظارات اعضای خانواده و تا حد ممکن از حق و حقوق ضایع شده خود و خانواده دفاع کردن و تربیت صحیح اقتصادی فرزندان مطابق با سیره نورانی حضرت زهرا(س) است.

وی تأکید کرد: تمامی راه‌حل‌های مطرح شده در این کتاب با تمسک به زندگی نورانی و ملکوتی حضرت فاطمه(س) و مطابق سازی با زندگانی امروزی می‌باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha