دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قرائت دعای ندبه در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س)

حوزه/ حجت الاسلام جباری گفت: کسی که خود را وقف امام زمان بداند، دیگر از مشکلات در مسیر حرکت به سمت ظهور گلایه نمی‌کند و حتی حاضر می‌شود جانش را هم در این مسیر بدهد همان کاری که اصحاب راستین سیدالشهدا(ع) در کربلا انجام دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام علی جباری امروز در سخنرانی دعای ندبه شهرستان چهاربرج که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، با بیان این که شیعه واقعی باید در همه زمان ها و مکان‌ها حضور امام عصر را احساس کند، اظهار داشت: احساس اینکه ما در همه حالات و موقعیت ها در محضر امام زمان (عج) هستیم ما را به ظهور نزدیک می‌کند.

وی ادامه داد: کسی که احساس حضور در محضر امام زمان(عج) می‌کند در واجبات کم نمی‌گذارد، محرمات را ترک می‌کند، حیا و ورع دارد و بخاطر اینکه در محضر امام زمان(عج) است از گناه دوری می‌کند و می‌شود شبیه خادمین عصر حضرات معصومین که محضر آن ها را درک می‌کردند و با تمام توان در خدمت آن‌ها بودند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی، تصریح کرد: کسی که خود را وقف امام زمان بداند، دیگر از مشکلات در مسیر حرکت به سمت ظهور گلایه نمی‌کند و حتی حاضر می‌شود جانش را هم در این مسیر بدهد همان کاری که اصحاب راستین سیدالشهدا(ع) در کربلا انجام دادند.

وی دعا کردن برای ظهور را یکی از مهم‌ترین وظایف شیعیان دانست و گفت: در کنار دعا کردن برای ظهور باید قدم‌های محکمی برای تحقق وعده الهی برداریم و هر چه مشکلات و هجوم دشمنان بیشتر شود، تکلیف منتظران بیشتر می‌شود.

حجت الاسلام جباری تصریح کرد: کسی که خودش را در محضر امام زمان(عج) احساس می‌کند نباید ناامید باشد، چون ناامیدی از حیله‌های شیطان است، شیطان گاهی با وعده تو خالی جلو می‌آید، گاهی با تزئین اعمال و گاهی با ناامید کردن مومن را از راه مستقیم منحرف می‌سازد، فلذا امید به تحقق ظهور و حرکت در این مسیر از وظائف و رسالت منتظران است.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha