یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شهید مفتح

حوزه/ پژوهشگر حوزه علمیه در یادداشتی با عنوان «نقش بسیج در وحدت حوزه و دانشگاه» یاد شهید آیت الله مفتح را گرامی داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علی حسنی پور، از طلاب حوزه علمیه به مناسبت سالروز شهادت آیت الله مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه در یادداشتی آورده است:

وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا

و همگی به وسیله حبل خدا خویشتن را حفظ کنید و متفرق نشوید. آیه ۱۰۳ سوره آل عمران

امام‌خامنه‌ای : وحدت حوزه و دانشگاه، یعنی: وحدت در اهداف کلی، وحدت در کامل ساختن این ملت و این کشور و حرکت با یکدیگر و عبور در دو خط موازی، بدون اصطکاک با هم؛ یعنی هر دو، کار خودشان را بکنند؛ اما برای یک هدف و آن هدف، ساختن و کامل کردن ملت و کشور ایران است. این‌طور باید حرکت کرد.

وحدت حوزه و دانشگاه، یعنی وحدت در هدف. ۲۷ آذر، سالروز شهادت شهید آیت‌الله دکتر مفتح، عضو شورای انقلاب اسلامی و استاد حوزه و دانشگاه، روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفته است چرا که می توان گفت این شهید والامقام منادی این وحدت مبارک بود و بیشترین سهم را در نزدیک کردن این دو کانون مهم تربیت مدیران جامعه اسلامی به یک‌دیگر و حرکت دادن جامعه در جهت سرنگونی رژیم ظالم شاهنشاهی و برپائی نظام اسلامی داشته است.

آگاهی از قدرت روحانیون مبارز و دانشگاهیان متعهد در بسیج مردم و تاثیر اتّحاد آنها در مقابله با سلطه بیگانگان، همیشه استکبار جهانی را بر آن داشته که با ایجاد بدبینی و تنفر بین این دو قشر، مانع از نزدیک شدن آنها به یکدیگر شود و در رژیم سرسپرده پهلوی این سیاست به شدت در ایران دنبال می شد، امّا با توجه به رشد رو به افزون بیداری اسلامی در ایران، مقصود استکبار و مزدوران داخلی‌اش حاصل نشد و همچنانکه دیدیم روحانیون مجاهد و دانشگاهیان متدین و متعهّد، در بسیج مردم و رشد و پیروزی انقلاب نقشی انکار ناپذیر داشتند.

وحدت حوزه و دانشگاه که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از مهمترین مطالبات امامین انقلاب اسلامی بوده، امروزه در مسائل بسیار مهم جامعه بویژه پیشبرد فرهنگ ناب اسلام محمدی و زمینه‌سازی ظهور می‌تواند تاثیر بسیار مهمی داشته باشد. نقش بسیج در وحدت حوزه و دانشگاه و تربیت نیروهای خلّاق و جهادی در راستای پیشرفت و شکل‌گیری تمدن ایرانی اسلامی بسیار مهم و کلیدی خواهد بود.

بسیجیان دانشجو و طلاب بسیجی به عنوان دو قشر متفکر، اثرگذار و پیشرو نقش بسیار مهمی در ایجاد وحدت، تعامل، هم‌افزایی و همفکری بین دانشگاه و حوزه را دارند. در دورانی که هجمه های مختلفی به جامعه و به‌ویژه جوانان کشور از سوی دشمنان وارد می شود، نقش بسیج در ایجاد وحدت رویه و تلاش برای افزایش آگاهی و حفظ ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار مهم و موثر است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha