یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام جعفر زاده

حوزه/امام جمعه اصلاندوز گفت: الگوی تربیتی مناسب برای تربیت انسان‌های زمینه ساز ظهور، الگوی «تربیت حماسی» است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت‌الاسلام جعفر زاده امام جمعه اصلاندوز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر، با اشاره به شورای انتقالی جنوب یمن و اتحاد نامقدس علیه فلسطین، اظهار داشت: با افزایش حملات انصارالله یمن به سرزمین‌های اشغالی و توقیف کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ در حمایت از مردم غزه، شورای انتقالی جنوب یمن که از سال‌های پیش با دولت صنعا در جنگ داخلی یمن درگیر بوده، دست دوستی به سمت رژیم اشغالگر دراز کرده تا با حمایت امارات متحده عربی، اتحاد نامقدسی را در برابر دولت صنعا تشکیل دهند و از این طریق بتوانند رویای چندین ساله تجزیه یمن را به منصه ظهور برسانند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از گروه‌های نیابتی در منطقه برای مقابله با انصارالله شاید یکی از گزینه‌های مدنظر واشنگتن و تل آویو باشد، اما اینکه آیا این شورا از عهده تأمین امنیت در دریای سرخ بر می‌آید، تردید وجود دارد.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز ادامه داد: گسترش حمایت از فلسطینی‌ها و محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه به‌ویژه در سطح دانشگاه‌های آمریکا از یک سو و اقدامات محافل و نهادهای هوادار اسرائیل به‌ویژه در کنگره آمریکا و سطوح مدیریتی مراکز دانشگاهی برای ارعاب دانشجویان و اساتید و تهدید به اخراج آنها و حتی عملی شدن این مسأله درباره رئیس دانشگاه پنسیلوانیا، بار دیگر مسأله آزادی بیان در غرب و به طور خاص در ایالات متحده را زیر سئوال برده است.

حجت الاسلام جعفرزاده گفت: آزادی بیان در کشورهای غربی از جمله آمریکا فقط تا زمانی وجود دارد که خط قرمزها و یا به اصطلاح تابوهای این کشورها مانند حمایت تام و تمام از رژیم صهیونیستی و یا هولوکاست زیر سؤال نرود و به محض مطرح کردن کوچکترین پرسشی درباره این موضوعات و یا حمایت از فلسطینی‌ها و محکوم کردن جنایات اسرائیل، سخت‌ترین برخوردها با اشخاصی که این اقدامات را صورت دهند، انجام می‌شود.

وی با تسلیت سالروز درگذشت حضرت ام البنین (س) و گرامیداشت روز تکریم مادران و همسران شهدا، بیان کرد: الگوی تربیتی مناسب برای تربیت انسان‌های زمینه ساز ظهور، الگوی «تربیت حماسی» است.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز تصریح کرد: تربیت حماسی تربیتی است که قدرت شناخت حق، امید به تحقق آن و شجاعت اقدام بر اساس آن را در انسان ایجاد می‌کند و این تربیت بر فطرت الهی انسان و بر فضایل فطری استوار است که به نحو تام و تمام در دین الهی تبیین شده است.

حجت الاسلام جعفرزاده افزود: بی‌شک و شبهه می‌توان قله این نوع تربیت و این نوع انسان سازی را وجود نازنین و شخصیت عظیم الشأن حضرت عباس (ع) دانست.

وی اظهار کرد: زندگی در عصر غیبت، اگر با انتظار پویا و ثبات قدم همراه باشد، حماسه است و اگر کسانی به اصلاح جامعه و زمینه سازی برای ظهور موعود بپردازند، از حماسه سازان تاریخ خواهند بود.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha