دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
امام جمعه چهاربرج

حوزه/ حجت الاسلام جلالی گفت: سهم انتخابات پرشور در بازدارندگی نرم و اقتدار نظام و کشور بی‌بدیل است و با هیچ ابزار دفاعی دیگر قابل‌مقایسه نیست، دشمن با ناامیدی از آشوب سازی و تنش افزایی در جامعه بر روی کاهش مشارکت مردم تمرکز کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ازش ارومیه، حجت الاسلام اصغر جلالی امروز در خطبه‌های نماز جمعه چهاربرج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات پیش رو از روزهای اول سال مورد توجه رهبر حکیم انقلاب اسلامی قرار گرفت و ایشان دیدگاه‌های خود را در مناسبت‌های گوناگون مطرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: چهار راهبرد مشارکت بالا، رقابت، سلامت و امنیت انتخابات باید مورد توجه همگان خصوصاً نهادهای ناظر، مجری و آحاد نخبگان و عموم مردم قرار گیرد و تمام اقدامات در همین راستا باید سامان یابد و در بین چهار راهبرد اعلام شده توسط مقام معظم رهبری، به نظر می‌رسد «مشارکت بالا» و «رقابتی بودن» از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

امام جمعه چهاربرج افزود: در انتخابات ایران، امنیت و سلامت در نصاب بالایی بوده و لذا آنچه مهم است موضوع جهاد همگانی برای تحقق انتخابات با مشارکت بالا و رقابتی است و چهار راهبرد عنوان شده توسط مقام معظم رهبری قطعاً منجر به انتخاباتی می‌شود که مظهر قوت ملی و پیشران کشور برای تحقق کامل‌تر "ایران قوی" است.

وی خاطرنشان کرد: سهم انتخابات پرشور در بازدارندگی نرم و اقتدار نظام و کشور بی‌بدیل است و با هیچ ابزار دفاعی دیگر قابل‌مقایسه نیست و دشمن با نا امیدی از آشوب سازی و تنش افزایی در جامعه بر روی کاهش مشارکت مردم تمرکز کرده است.

حجت الاسلام جلالی تأکید کرد: آتش تهیه توپخانه دشمن و بمباران تبلیغاتی‌اش برای حمله به اعتماد و انگیزه مردم و بدبین‌سازی جامعه به‌نظام و آینده کشور تشدید شده و باید مراقب توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان باشیم.

وی تصریح کرد: تمام تلاش‌ها باید حول محور افزایش بیداری و هوشیاری و انگیزه و ایمان و امید شکل بگیرد و از هرگونه کلام و بیان و اقدامی که به این محورها آسیب بزند باید خودداری شود.

وی اضافه کرد: نوع تربیت حضرت ام‌البنین(س) تربیت حماسی بود که هدف آن ساخت انسانی است که بتواند باتکیه‌بر عناصر و شاخصه‌های حماسه مانند حق‌شناسی، حق‌طلبی، عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی، با نابرابری‌ها، ناملایمات و زیاده‌خواهی‌ها مبارزه کرده و فضایل و ارزش‌های الهی و انسانی را در سطح جامعه گسترش دهد.

امام جمعه چهاربرج اظهار کرد: تربیت حماسی، بر فطرت الهی انسان و بر فضایل فطری استوار بوده و به نحو تام و تمام در دین الهی تبیین شده و بی‌شک می‌توان قله این نوع تربیت و انسان‌سازی را در وجود و شخصیت عظیم‌الشأن حضرت عباس(ع) مشاهده کرد.

وی خاطرنشان کرد: دوران ظهور به دلاور مردانی مانند ابوالفضل‌العباس (ع) نیاز داشته و دوران غیبت باید به دنبال تربیت چنین شخصیت‌هایی بود، زندگی در عصر غیبت اگر با انتظار پویا و ثبات قدم همراه باشد، حماسه است و اگر کسانی به اصلاح جامعه و زمینه‌سازی برای ظهور موعود بپردازند، از حماسه‌سازان تاریخ خواهند بود.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه حیات مهدی باورانه و مهدی یاورانه، مبتنی بر تربیت مهدوی، تربیتی از جنس تربیت حماسی است، گفت: همه انبیا طاغوت ستیز بوده‌اند و حضرت مسیح(ع) یکی از انبیای الهی است که همیشه در حال مبارزه با طاغوت زمان خود بود.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha