دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
دیدار

حوزه/رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با حضور علما و روحانیت، مدیران مدارس و فرهنگیان پیش اجلاسیه نماز شهرستان باشت با حضور پرشور دانش آموزان و برگزاری برنامه فرهنگی هنری و سخنرانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمدبه همراه رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان باشت و جمعی از مدیران و معاونین مدارس پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام امید گنجه‌ای امام جمعه شهرستان باشت، اظهار کرد: با هدف ترویج معارف سه منشور قرآن، عترت و نماز برنامه هایی متوسط توسط آموزش و پرورش طراحی و اجرا شده است که از جمله جهت اقامه نماز و تشویق دانش آموزان به نماز جذب نوجوان به نماز که برگزاری پیش اجلاسیه های نماز را در استان داریم.

مصباح نژاد افزود: ۱۳ پیش اجلاسیه تا پایان سال باید در ۱۳ شهرستان برگزار کنیم و امروز با حضور علما و روحانیت، مدیران مدارس و فرهنگیان پیش اجلاسیه نماز شهرستان باشت را داشتیم که با حضور پر شور دانش آموزان و برگزاری برنامه فرهنگی هنری و سخنرانی برگزار شد.

وی ادامه داد: اجلاسیه سراسری دانش آموزی اردیبهشت ماه در استان لرستان ،شهر خرم آباد با عنوان نماز نسل نو، نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه برگزار خواهد شد و امیدواریم ارکان مدرسه شامل مدیر، معاون و دانش آموزان مدرسه یک فضای مطلوب و معنوی را برای حضور دانش آموزان در نماز جماعت ایجاد کنند باید نمازخانه و امکاناتی که برای اقامه نماز نیاز هست مهیا شود.

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ، تشویق دانش آموز و مشارکت دانش آموز و والدین در اقامه امر نماز باید انجام شود دانش آموزان ما باید خود بانی امر اقامه نماز در مدارس شوند به تعبیری یاوران نماز باشند.
وی عنوان کرد: با هدف یاوران نماز و اینکه خود دانش آموزان بانی اقامه نماز باشند در سراسر استان این پیش اجلاسیه ها را برگزار می کنیم و حضور روحانیون طرح امین و شاغل در آموزش و پرورش یک فرصت است.

این مسئول گفت: تعداد ۴۰۵ روحانی طرح امین در آموزش و پرورش استان مشغول فعالیت های پرورشی و تربیت و قرآن و عترت و نماز هستند که آن را فرصت خوبی می دانیم.

حجت الاسلام امید گنجه‌ای امام جمعه شهرستان باشت در این دیدار بر لزوم توجه به قرآن، عترت و نماز در برنامه‌های مدارس تأکید کرد.

وی با بیان اینکه تربیت صحیح و کارآمد و انسان سازی از بارزترین مسائل زندگی بشر است، اظهار داشت: هر سه این اصول در سایه توجه به قرآن، عترت و نماز تحقق می‌یابند.

امام جمعه باشت با اشاره به اینکه تمامی کارکرد در حوزه آموزش و پرورش باید مبتنی بر خروجی نیروی انسانی در تراز نظام اسلامی باشد، افزود: مسئولیت اصلی تحقق این مهم بر عهده تأثیرگذارترین قشر جامعه یعنی معلمان است.

وی با تأکید بر اینکه تمهید بستر لازم متناسب با روحیات دوره دانش آموزی برای ترغیب به برنامه‌های قرآنی باید در دستور کار برنامه‌های مدارس باشد، اظهار کرد: معلمان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت باید در آسیب شناسی منطقه فعالیت خود اهتمام جدی داشته باشند.

امام جمعه باشت با تاکید بر اینکه باید در تعمیق پیوند مسجد، مدرسه و منزل تلاش مضاعف صورت گیرد، خاطرنشان کرد: امسال فعالیت های پرورشی نسبت به سال قبل خیلی بهتر شده و همچنین در خصوص نماز جماعت در مدارس خودمان نیز در مدارس حضور داریم و شاهد اقدامات خوب هستیم.

حجت الاسلام گنجه‌ای در پایان از فعالیت فرهنگی و قرآنی در مدارس و اداره آموزش و پرورش تقدیر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha