دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام کوثری

حوزه/حجت‌الاسلام عین الله کوثری با بیان اینکه حضرت ام البنین، هزینه‌ای برای دین پرداخت که کمتر کسی می‌تواند بپردازد، گفت: این بانوی بزرگوار، چهار فرزند خود را در راه دفاع از اسلام تقدیم کرد و این نشان از ایمان و ایثار او دارد.

حجت‌الاسلام عین الله کوثری، معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین(س)، با اشاره به عظمت و مقام این بانوی بزرگوار گفت: ام البنین، مادر حضرت عباس (ع) و سه تن دیگر از شهدای کربلا، زنی بزرگوار و با ایمان بود که چهار فرزند خود را در راه دفاع از اسلام و اهل بیت (ع) تقدیم کرد.

حجت‌الاسلام کوثری تصریح کرد: حضرت ام البنین، فرزندان خود را با محبت و ایمان تربیت کرد و آنها را به راه حق و حقیقت هدایت کرد.

وی با بیان اینکه حضرت ام البنین، هزینه‌ای برای دین پرداخت که کمتر کسی می‌تواند بپردازد، گفت: این بانوی بزرگوار، چهار فرزند خود را در راه دفاع از اسلام تقدیم کرد و این نشان از ایمان و ایثار او دارد.

حجت‌الاسلام کوثری با بیان اینکه حضرت ام البنین چهار فرزند خود را برای دفاع از امام حسین (ع) به کربلا فرستاد، گفت: او هنگامی که خبر شهادت فرزندان خود را شنید، گفت: «أولادی وَمَن تَحتَ الخضراء کُلُّهُم فداء لأبی عَبْدِ اللهِ الحُسَیْن». یعنی «فرزندانم و هر کس که زیر این آسمان است، فدای ابی عبدالله حسین است».

وی افزود: عظمت ام البنین به حدی است که در حرم او گفته می‌شود: «یا ابوفاضل بِحَق أُمِکَ أُم البنین». یعنی «ای ابوالفضل، به حق مادرت ام البنین.

معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: ام البنین پس از شهادت چهار فرزند خود، نه تنها ناراحت نشد بلکه با افتخار گفت: همه فرزندانم فدای حسین(ع) باد.

وی گفت: امروز نیز باید مانند ام البنین برای دین و اسلام هزینه کنیم و از هیچ تلاشی برای دفاع از ارزش های اسلامی دریغ نکنیم.

حجت‌الاسلام کوثری در ادامه، به جایگاه حضرت ام البنین در نزد علما و بزرگان دین اشاره کرد و گفت: بسیاری از علما و بزرگان دین، به حضرت ام البنین ارادت ویژه‌ای داشتند و او را بانویی بزرگوار و با ایمان می‌دانستند.

وی افزود: مرحوم آیت‌الله شاهرودی و مرحوم آقای مجتهدی، هرگاه گرفتاری داشتند، نذر می‌کردند که صد صلوات به حضرت ام البنین هدیه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha