شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
استاندار همدان

حوزه / استاندار همدان با بیان اینکه نسلی که در دوران دفاع مقدس حماسه‌ها آفرید، نسلی کم‌نظیر و از نظر بسیاری افراد بی‌نظیر بود، گفت: غیرت شهدا و حماسه آفرینی آن‌ها حاصل تلاش مادران شهدا و نان حلال پدران شهدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان امروز در همایش تکریم مادران و همسران شهدای همدان، با تأکید بر اینکه واژه مادر در همه فرهنگ‌ها مقدس است، اظهار داشت: تربیت فرزندان، به‌عنوان بزرگترین مسئولیت‌ها بر عهده مادر است و این نقش را خداوند بر عهده مادر گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) نسبت به حضرت زهرا(س) و همسر خود حضرت خدیجه(س) توجه ویژه‌ای داشتند، گفت: در زمان جاهلیت که دختران را زنده به گور می‌کردند، پیامبر اسلام(ص) به دختر خود لقب ام‌ابیها دادند، که این نشان‌دهنده مقام بالای زن در اسلام است.

قاسمی‌فرزاد با تأکید بر اینکه زنان در دوران انقلاب اسلامی نیز نقش برجسته‌ای داشتند و این موضوع در نگاه و بیان امام خمینی(ره) مشهود است، خاطرنشان کرد: خانم دباغ نمونه‌ یک زن والا مقام است که قبل از انقلاب شکنجه‌های زیادی را تحمل کرد و پس از پیروزی انقلاب نیز در کنار امام راحل در خط مبارزه حضور داشت و با مشاهده زندگی وی، جایگاه بالای یک زن در انقلاب اسلامی به خوبی نشان داده می‌شود.

وی همسران و مادران شهدا را نمونه دیگر نقش‌آفرینی زنان در دوران دفاع دانست و یادآور شد: این بزرگان با همت و ایمان راسخ خود فرزندانی تربیت کردند که از اسلام، قرآن و مکتب دفاع کردند.

استاندار همدان، افزود: اعتقاد داریم شهدا کم از امامزادگان نیستند و پناه بی پناهان‌اند.

وی با بیان اینکه نسلی که در دوران دفاع مقدس حماسه‌ها آفرید، نسلی کم‌نظیر و از نظر بسیاری افراد بی‌نظیر بود، گفت: غیرت شهدا و حماسه آفرینی آن‌ها حاصل تلاش مادران شهدا و نان حلال پدران شهدا است.

قاسمی‌فرزاد با تأکید بر اینکه مادران شهدا گنجینه‌ای گران‌بها از خاطرات هستند، خاطرنشان کرد: به وجود شهدا و مادران و همسران شهدا افتخار می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha