شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ططط

حوزه / حجت الاسلام عابدی، با بیان اینکه زندگی حضرت ام البنین (س) بر سه محور استوار بود، گفت: اولین محور، ادب حضرت ام البنین است، ادب سبب می‌شود انسان به جایگاه بالا برسد و هیچ چیز بالاتر از این نیست که انسان به فرزندش ادب بیاموزد و او را با آداب حسنه تربیت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم وفات حضرت ام البنین(س) با حضور مادران و همسران شهدا و مسئولان سپاه و هیئت امنا و روابط عمومی شهرداری در مدرسه علمیه الزهرا (س) گناوه برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام عابدی امام جمعه موقت گناوه ضمن عرض تسلیت وفات آن بانوی بزرگوار، اظهار داشت: باید بدانیم که زندگی حضرت ام البنین(س) چگونه بوده است، همه افرادی که در تاریخ نامشان ثبت شده به واسطه یک سری رذایل اخلاقی یا یک سری فضائل اخلاقی بوده است.

وی افزود: معاویه و یزید به واسطه رذایل اخلاقی و حضرت زینب (س)، ابوالفضل العباس(ع) و حضرت ام‌البنین به واسطه فضائل اخلاقی نامشان در تاریخ ماندگار شده است، لذا ما می‌توانیم از زندگانی این بزرگوارانی که داری فضایل اخلاقی بوده اند، الگوگیری کنیم.

حجت الاسلام عابدی، با بیان اینکه زندگی حضرت ام البنین (س) بر سه محور استوار بود، اظهار کرد: اولین محور، ادب حضرت ام البنین است، ادب سبب می‌شود انسان به جایگاه بالا برسد و هیچ چیز بالاتر از این نیست که انسان به فرزندش ادب بیاموزد و او را با آداب حسنه تربیت کند.

امام جمعه موقت گناوه، با تأکید بر اینکه ادب گاهی در مقابل پروردگار و گاهی در مقابل پیامبر خداست، یادآور شد: حضرت ام البنین(س) به امیرالمومنین(ع) نه به عنوان اینکه زوجه ایشان هستند، بلکه به عنوان جانشین بر حق پیغمبر و به عنوان امام بعد از پیغمبر در مقابل ایشان ادب می‌کردند، ادب در مقابل امیرالمومنین(ع) سبب می‌شود که به فرزندانش نیز سرایت کند.

وی یادآور شد: لذا در تاریخ که نگاه می‌کنیم در واقعه عاشورا حضرت ابوالفضل(ع)، مطیع تمام و کمال فرامین امام حسین(ع) می‌باشد و این ادب را از مادر خود ام البنین(س) به ارث برده بود.

وی، شاخصه دیگر زندگی حضرت ام البنین(س) را ایثارگری ایشان دانست و خاطرنشان کرد: همین که امام حسین(ع) عزم حرکت کرد، ام البنین(س) سرمایه‌اش که چهار فرزند است را با اباعبدالله (ع) همراه می‌کند و وقتی خبر می‌دهند که فرزندانت شهید شده، یک جمله می‌گوید، "همه فرزندانم و آنچه که زیر این آسمان است به فدای حسین زهرا (س) " و این یعنی ایثارگری.

حجت الاسلام عابدی، شاخصه سوم زندگی حضرت ام البنین (س) را شجاعت و صلابت ایشان دانست و ابراز کرد: خوشا به حال مادران و همسران شهدایی که زینت بخش این مجلس هستند، این‌ها نیز کاری ام البنینی کردند که توانستند چنین فرزندانی تربیت کنند.

امام جمعه موقت گناوه اضافه کرد: اگر می‌بینید آزادانه قدم بر می‌داریم و در دنیای استکبار امروزی می‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم، همه مدیون مادران و همسران شهدا است که توانستند این بزرگان را پرورش دهند که مایه آبرو و عزت و شرافت ما باشند.

در ادامه پس از مداحی، از همسران و مادران شهید هشت سال دفاع مقدس تجلیل شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha