دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
پیام تصویری آیت الله العظمی نوری همدانی به اجلاس جامعه مدرسین

حضرت آیت الله نوری همدانی در پیامی تصویری به سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد، با تأکید بر زنده نگه داشتن روحیه و تفکر انقلابی در حوزه‌های علمیه، از هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب تجلیل و تصریح کردند که ایشان با همان صلابت حضرت امام(ره) انقلاب را حفظ و مدیریت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی در پیامی تصویری به سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد، با تاکید بر زنده نگه داشتن روحیه و تفکر انقلابی در حوزه‌های علمیه، از هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب تجلیل و تصریح کرد که ایشان با همان صلابت حضرت امام این انقلاب را حفظ و مدیریت کرده‌اند.

معظم له با اشاره به حدیثی از امام صادق در خصوص وظایف علما اظهار داشتند: شناخت زمان یکی از وظائف مهم علما است به این صورت که اهل زمان و فرهنگ زمانه شناخته شود؛ زمان ما زمان به خصوصی است زیرا انقلابی توسط امام راحل به وقوع پیوست و ایشان توانست با زمان شناسی مستکبرین را سرکوب کند و انقلابی برپایه آموزه‌های دینی شکل دهند.

وی با معرفی کتاب «ثورة الفقیه»؛ امام توصیه داشتند باید در جامعه فقر و بی عدالتی ریشه کن شود و ظلم و صالح اسلام درکل جهان در نظر باشد و دفاع از مظلوم است.

حضرت آیت الله نوری همدانی ریشه کن شدن فقر و بی‌عدالتی در جامعه، دفاع از مظلوم، مقابله با ظالم و دفاع از فلسطین از تنها بخشی از تاکیدات حضرت امام دانسته و افزودند: امروز باید مساله فلسطین در صدر مسائل جهان باشد و عملی کردن این موضوع وظیفه علما است.

معظم له اتحاد حول محور ولایت فقیه و زمان شناسی را به همگان توصیه و تصریح کردند: یکی از دیگر از مسائلی که باید به آن توجه داشت نگه داشتن مردم در صحنه است، امیر مؤمنان در نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر مردم را ستون دین و سپر در برابر دشمنان معرفی می‌کنند؛ مردم ما انقلاب کرده و در جنگ تحمیلی شهید داده‌اند در صحنه‌های حساس پای نظام ایستاده اند.

ایشان جدایی حوزه از سیاست و اجتماع را نقشه دشمنان دانسته و تأکید کردند: حضرت امام به خوبی این دسیسه را تشخیص دادند و اجازه عملیاتی شدن این نقشه شوم را ندادند؛ ما نیز باید امروز مراقب این نقشه شوم باشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان از برگزاری اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد تشکر کرده و گفتند: بحمدالله جامعه مدرسین با هوشیاری مسائل را رصد می‌کند و بنده به همه شما عزیزان خدا قوت می‌گویم و برای موفقیت تان دعا می‌کنم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha