یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان، به برگزاری اجلاسیه علمای بلاد در قم اشاره کرد و گفت: این اجلاسیه که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، حرف علما به دولتمردان و مسئولان، همراهی با مردم و توصیه‌هایی در زمینه مشکل گشایی از کار مردم و مسائل اقتصادی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: همه را به رعایت تقوا در محرمات و نزدیک نشدن به حرام الهی که منجر به جهنم می‌شود و تقوایی که باعث همراهی با اولیای الهی در بهشت شود، دعوت می‌کنم.

وی با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) به مادران و بانوان جامعه، گفت: در سوره بقره یکی از نعمات‌هایی که نسبت به قوم بنی اسراییل مطرح شده، نجات از دست فرعون است.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه یکی از عذاب‌های فرعون برای جامعه این بود که پسران را می‌کشت و زنان را زنده نگاه می‌داشت، یادآور شد: کشتن فرزند به هر نحو عذاب است، اما باید به این سوال پاسخ داد که چرا در این آیه خداوند زنده نگه داشتن زنان و کشتن پسران را عذاب معرفی کرده است.

وی افزود: علامه طباطبایی در پاسخ به این سوال، این طور مطرح می‌کند که فرعون با این کار بنای استثمار بانوان را داشت و به دنبال آن بود تا آنها را به ابزاری برای شهوت رانی خود تبدیل کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه خداوند در قرآن، جامعه‌ای که در آن خانواده سست شود و نگاه به زن ابزاری باشد را از آن به عنوان عذاب یاد می‌کند، ابراز کرد: خاصیت مدرنیته این است که در آن جریان خویشاوندی در حال ضعیف شدن است، در حالی که این رابطه‌ها باید مبتنی بر مودت و محبت باشد.

وی با بیان اینکه تمدن غربی همه این‌ها را فدا کرده است، گفت: تمدن غربی نه تنها بستر تربیت را از بین برده، بلکه فرزند را مانع رشد مادی خانواده قلمداد می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، تصریح کرد: این تفکر در تمدن غربی حاکم است که به جای آن که برای تربیت و رشد دیگری وقت بگذارید، به خودتان بیندیشید.

وی با تأکید بر اینکه تمدن غربی می‌گوید خودت را از لذت‌ها محروم نکن، یادآور شد: در تمدن غربی نگاه جامعه به زن نگاهی ابزاری است و متاسفانه این نوع تفکر در غرب تبدیل به روشنفکری شده، در حالی که این عذابی برای جامعه است.

امام جمعه همدان، به تشریح علل مشکلات و گرفتاری‌ها در غرب پرداخت و خاطرنشان کرد: بر اساس نظریه یکی از دانشمندان غربی، ریشه مشکلات در غرب، حرف نیچه است که اگر خدا مرده است، همه کار می‌توان انجام داد.

وی با بیان اینکه در غرب باید گفت خدا مرده است، که انسان لذت جو شده، اظهار کرد: این اسلام و مذهب است که خانواده را به عنوان مقدس‌ترین بنیان معرفی و از آن مراقبت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه اسلام تأکید دارد زن عفت و حیا داشته باشد، گفت: این گفتمان انقلاب اسلامی است که مادر باید ریحانه باشد و در عین فعالیت اجتماعی عزیز نیز باشد، به این معنا که نفوذ ناپذیر باشد و نامحرم وارد حریم او نشود.

وی با بیان اینکه در سوره تحریم به مومنان دو نمونه از زنان مومن معرفی شده است، گفت: آسیه در خانه‌ای زندگی می‌کرد که شوهرش ادعای خدایی داشت و خانه‌اش پر از فساد بود، اما او ثابت کرد در چنین فضایی هم انسان می‌تواند به یک الگو و اسوه حسنه تبدیل شود که قرآن از او یاد می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، خاطرنشان کرد: تلاش دشمن این است که این الگوها و این سیره و زندگی را از ما بگیرند و لذا باید مراقب نقشه‌ها و دسیسه‌ها باشیم.

وی به برگزاری اجلاسیه علمای بلاد در قم اشاره کرد و گفت: این اجلاسیه که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، حرف علما به دولتمردان و مسئولان، همراهی با مردم و توصیه‌هایی در زمینه مشکل گشایی از کار مردم و مسائل اقتصادی بود.

امام جمعه همدان، بیان کرد: از مهمترین تأکیداتی که علما از سراسر کشور در این اجلاسیه داشتند، اصلاح وضعیت معیشت اقتصادی مردم بود.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهید سلیمانی و علامه مصباح، یادآور شد: تقید به دین، تعصب به حق، زبان گویا داشتن و عمل روشن در میدان سیاست و نظامی، از ویژگی‌های این دو بزرگوار بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، همچنین با تشکر از اقدامات انجام شده توسط مسئولین استانی، اظهار کرد: تصویب طرح جامع شهری که می‌تواند در رفع مشکل مسکن موثر باشد و افتتاح بیمارستان اکباتان در همدان، از اقداماتی است که انجام شد و قابل تقدیر است.

وی همچنین با تسلیت درگذشت مرحوم مسگریان، خاطرنشان کرد: هر چند بزرگان بسیاری امروز در بازار داریم اما، بازار امروز به امثال مرحوم مسگریان نیاز دارد، فردی متدین و معلم قرآن که توجه به فقه اسلامی در بازار داشت.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha