یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
استاد مهدی سهرابی نصر

حوزه / هنرمند ابری سازی با تاکید بر وقف شدن هنرمند برای اهل بیت(ع) گفت: خرج شدن هنرم، جز برای اهل بیت(ع) طعم و شیرینی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان استاد مهدی سهرابی نصر امروز در حاشیه برگزاری دومین دوره رویداد شهید اردهال در کاشان با اشاره به برگزاری این دوره از رویداد با محوریت کاربردی‌تر کتیبه و پرچم افزود: اثر پرچم و کتیبه تولیدی این رویداد زینت‌بخش صحن و سرای حضرت سلطانعلی بن باقر(ع) و حتی دسته‌جات و هیات‌های عزاداری در سطح شهر و معرف هر چه بیشتر این امامزاده لازم التعظیم برای همگان خواهد بود.
وی تولید آثار گرافیکی با طراحی القاب مختلف شهید اردهال با عناوین نائب الامامین، سلطانعلی، شبیه الحسین(ع)، اباالحسن، آفتاب کربلا، آینه‌دار کربلا و سلام‌های عربی روی کتیبه‌ها و نصب و آویز آن در مجالس عزاداری اهل بیت(ع) با رویکرد شناسایی هر چه بیشتر سلطان علی بن باقر(ع) به جامعه هنری و مردم را تاکید کرد و گفت: حتی بیان مجموعه القاب حضرت برای شناسایی شخصیت والامرتبه این امامزاده لازم التعظیم کم است و مجموعه این آثار اسامی و القاب باید در کنار سایر هنرها در مجالس عزاداری نصب شود تا نَمی از دریای وجودی و دنیای با کرامت این شخصیت والامرتبه و از فرزندان ذریه رسول الله تبیین شود.
این استاد خوشنویسی با بیان اینکه هنرمندان، خود و هنرشان را وقف اهل بیت(ع) کنند یادآورشد: همین حضور اساتید و شرکت کنندگان در رویداد شهید اردهال وقلم زدن آنها نیز در وادی هنر از عنایت حضرت سلطانعلی بن باقر(ع) است.
سهرابی نصر تصریح کرد: هرچه آثار تولیدی در رویداد شهید اردهال با محوریت کتیبه مردم پسند و عامه پسندتر باشد اثرگذار بیشتری خواهد داشت.
وی با بیان اینکه هنرمندان گرافیست در دو دوره برگزاری رویداد شیوه‌های مختلف هنری را در حوزه فرهنگی مذهبی تجربه می‌کنند اظهارداشت: امیدوار است عمل اندک این هنرمندان در ساحت امامزاده لازم التعظیم سلطان علی بن باقر(ع) و اهل بیت(ع) با خیر کثیر حضرات معصومین علاوه بر اثرگذاری نافع خود مورد قبول و ثبت و ضبط واقع شود.
استادخط دیوانی و کتیبه نویسی با اظهار خشنودی از برگزاری دومین دوره رویداد شهید اردهال در خطه هنرپرور کاشان با وجود مردم ولایت‌مدار و مهربان گفت:ثمره پر خیر و برکت این رویداد،معرفی ولایت‌مداری مردم کاشان، تبیین جایگاه این امامزاده به‌عنوان نخستین شهید اهل بیت(ع) در ایران در سطح ملی و بین‌المللی خواهد شد.
استاد سهرابی حتی ارادت مردم کاشان به جایگاه این امامزاده لازم التعظیم را کوثر در حضور اساتید، شرکت کنندگان و ارایه کارهای خوب و ارزنده دانست و افزود: کارگاه‌ ایده‌پردازی رویداد با تشریح خوب اساتید در معرفی جایگاه شهید اردهال و شناسایی القاب، به‌ویژه حماسه جهاد و شهادت آن حضرت ایده‌های خوبی را برای طراحان شرکت‌کننده رقم زد.
وی همچنین علاوه بر برجسته سازی و نشر القاب مشهور حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) در فضای مجازی تولید آثار این رویداد در سایر زمینه‌های هنری متحرک و تلفیقی از جمله پویانمایی(موشن گرافی)و چندرسانه‌ای (مولتی مدیا) را برای دوره‌های بعد خواستار شد.
دومین رویداد فرهنگی هنری «شهید اردهال» به مناسبت ۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) با موضوع محوری حضرت علی بن امام محمد باقر (ع) در قالب طراحی پرچم و کتیبه ویژه هنرمندان منطقه فرهنگی کاشان در تولید آثار هنری با حضور اساتید برجسته کشوری و ۳۵ شرکت کننده از تهران، اصفهان، قم، کاشان و قزوین به مدت سه روز از روزهای ششم تا نهم دیماه در حال برگزاری است.
رویداد فرهنگی هنری شهید اردهال به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و حوزه هنری انقلاب اسلامی کاشان و با همکاری مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی کاشان، اداره تبلیغات اسلامی، موکب علی بن محمد باقر (ع)، نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و انجمن خوشنویسان کاشان برگزار می‌شود.
احمد خوش حساب، مهدی سهرابی نصر، کریم عرب تهرانی، سعید کاظمی، حامد مغروری، مجتبی مجلسی و علیرضا یوسفی، استاد قافله‌باشی، استاد ابوالفضلی و استاد تدین از استادان آموزش و راهنما در کارگاه‌های ایده‌پردازی و تایپوگرافی این رویداد هستند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha