یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه سلفچگان

حوزه/ امام جمعه سلفچگان با بیان این که ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، گفت: گرامیداشت ۹دی باید از جنس شعور و تبیین و بصیرت‌افزایی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام غروی در خطبه های امروز نماز جمعه شهر سلفچگان با اشاره به دهه بصیرت، اظهار داشت: روز ۹ دی، روز شکسته شدن میدانی سنگین‌ترین فتنه تاریخ انقلاب، یوم الله بود به طوری که رهبر معظم انقلاب در این باره می فرمایند: «۹ دی جزو ایام اللَّه به معنی حقیقی کلمه بود. دلها دست خداست. خدای متعال این دل‌ها را آورد وسط صحنه، ملّت ایران عظمت خودش را نشان داد.»

وی ادامه داد: ۹ دی روز خداست زیرا که خداوند در آن روز به خاطر محبتی که در دل مردم نسبت به امام حسین (علیه السلام) بود، قدرت‌نمایی کرد؛ ۹ دی، دشمنان را مأیوس از شکست دادن انقلاب کرد. به برکت ۹ دی بود که بسیاری از معارف انقلاب بازخوانی شد و نسل سوّم و چهارم انقلاب با تاریخ انقلاب و گذشته‌ی برخی از افراد آشنا شد.

حجت الاسلام غروی افزود: ۹ دی یک شاخص است و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است از این رو بعید نیست که دشمنانی داشته باشد.

وی بیان داشت: از اینجاست که باید نهم دی بماند و یادش گرامی داشته شود. گرامیداشت ۹ دی نیز بیش از آنکه از جنس شعار باشد که شعار هم در جای خود لازم است، باید از جنس شعور و تبیین و بصیرت‌افزایی باشد.

امام جمعه سلفچگان به سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در هفته جاری اشاره کرد و گفت: یکی از درخشان‌ترین ابعاد گفتمان انقلاب اسلامی، نگاه الهی به زن و پافشاری مقدس بر تکریم جایگاه بانوان منطبق با فرهنگ متعالی اسلام ناب است.

وی ادامه داد: دنیای امروز می‌تواند ناب‌ترین نظریه‌ها را درباره زن از بیان گفتمان‌پرداز انقلاب یعنی رهبر حکیم آن بشنود و با تصحیح نگاه خود، در گام اول، به ظلم تاریخی و تفرعونی نظام استکباری بر "ریحانه‌های خلقت" پایان دهد و زن را نجات دهد.

حجت الاسلام غروی افزود: در گام دوم، به برکت نجات زن و احیاء محور حیات، یعنی خانواده، خود را از انحطاط و فروپاشیدگی نجات دهد.

وی بیان داشت: حیازُدایی، عفت‌ستیزی و رواج ولنگاری اخلاقی و جنسی در جامعه، یکی از برنامه‌های محوری نظام‌های استکباری است.

حجت الاسلام غروی گفت:حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) – به‌عنوان الگوی معرفت، دانش، عبادت، زهد، خانه‌داری، جهاد، شهادت و تمام امتیازات و خصوصیات یک انسان والا و معصوم را با خود دارد.

وی به سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: در روز ۱۳ دیماه شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم و همرزمانش در عراق؛ روز جهانی مقاومت است.

حجت الاسلام غروی افزود: چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، عزیز دل ملت، شهید حاج قاسم سلیمانی با حوادث و اتفاقات مهمی در منطقه هم‌زمان شده است و جبهه عظیم و گسترده مقاومت در هنگامه نبرد قهرمانانه ملت فلسطین، رزم هوشمندانه حزب‌الله لبنان، مبارزه دلاورانه و جوانمردانه انصارالله یمن، آماده‌باش شجاعانه سایر جبهه‌های مقاومت در حال ایجاد تحولی بنیادین در وضعیت نبرد تاریخی حق علیه باطل است.

وی ادامه داد: به دلیل این هم‌زمانی، شعار چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با استفاده از تعبیر بسیار دقیق آقای اسماعیل هنیه که به نمایندگی از ملت قهرمان فلسطین در تشییع شهید سلیمانی شرکت کرده بود و حاج قاسم را شهید قدس خواند، «شهید القدس» برگزیده شده است. عنوان شهید القدس از سوی رهبر ارشد حماس، گویای همین حقیقت است که پیروزی‌های نیروهای مقاومت، مرهون مجاهدت‌های شهید سلیمانی است.

حجت الاسلام غروی ابراز داشت: به بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی «این مرد بزرگ، دست فلسطینی‌ها را پُر کرد و به آن‌ها جرأت و توان مبارزه داد». همه ما مدیون شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم. حاج قاسم بدون شک شهید راه قدس است و در ورای تمام آن بیابان‌گردی‌ها، از این جبهه به آن جبهه رفتن‌ها و خوندل‌خوردن‌ها هدفی جز آزادی مسجدالاقصی نبوده است. در واقع دفاع از حرم و نبرد با گروه‌های تکفیری در شامات و عتبات هم حلقه‌ای از از زنجیره مقدس تحریر القدس بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha