دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1128219
۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
آیت الله عباس کعبی

حوزه/عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پشتوانه بصیرت سیاسی، بصیرت اعتقادی است و همواره باید سعی کنیم بصیرت اعتقادی و اخلاقی خود را ارتقا دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیت الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع نمازگزاران در مرکز علمی فرهنگی امام حسین (ع) اهواز اظهار کرد: ترویج معارف مهدوی از عقاید انحرافی و خرافی جلوگیری می کند.

وی گفت: تکیه بر حدس و گمان، تاثیرپذیری، تبعیت از امیال و هواهای نفسانی، تعصب های بی جا، شتاب زدگی، اظهار نظر و قضاوت زودهنگام راجع به افراد، از جمله عوامل لغزشند و ترویج معارف ناب مهدوی در جلوگیری از عقاید انحرافی و خرافی بسیار مؤثر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر ما بتوانیم پایه های معارف مهدوی را بر اساس مسلمات و بدیهیات اندیشه دینی، معارف اهل بیت(ع) و پایه های هستی شناسانه و انسان شناسانه بنا کنیم، حرکت به سمت جامعه مهدوی در بعد تئوری و عملی شتاب می گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در عصر غیبت، شیعیان و ولایت‌مداران با ویژگی بصیرت و خرد ورزی از سوی ائمه(علیهم السلام) ستوده شده است. جایگاه عقل، معرفت و بصیرت در معارف مهدوی جایگاه ارزشمندی است و باید در این حوزه مطالعات نظری و رویکرد عملی داشته باشیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: معارف مهدوی پیش‌نیازهایی دارد و کسی که احاطه به فلسفه تاریخ و سنت های الهی حاکم بر جامعه و تاریخ نداشته باشد، نمی تواند مسائل و اخبار مهدویت را به خوبی تجزیه و تحلیل کند.

وی با تأکید براینکه باید در حوزه معارف مهدویت با بصیرت ورود پیدا کنیم، بیان کرد: منشا و علت بروز فتنه ها در عصر غیبت نداشتن معرفت نسبت به اسلام ناب محمدی و معارف اهل بیت(علیهم السلام) است.

آیت الله کعبی خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون منشا تمام فتنه ها وجود جریان های التقاطی و انحرافی بوده که می خواستند اسلام را به شکل دیگر بفهمند، کسانی که تفسیر به رای از اسلام ارائه می دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پشتوانه بصیرت سیاسی، بصیرت اعتقادی است و همواره باید سعی کنیم بصیرت اعتقادی و اخلاقی خود را ارتقا دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha