شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تجمع علمای مسلمان

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان اشاره کرد: وارد هشتاد و چهارمین روز تجاوز به غزه شده ایم و مقاومت فلسطین همچنان در حال تحمیل خسارات سنگینی به دشمن صهیونیستی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان با صدور بیانیه ای در خصوص تحولات میدانی و سیاسی به ویژه در فلسطین اشغالی و جنوب لبنان اشاره کرد: وارد هشتاد و چهارمین روز تجاوز به غزه شده ایم و مقاومت فلسطین همچنان در حال تحمیل خسارات سنگینی به دشمن صهیونیستی است که پس از خسارات سنگینی که این تیپ ها متحمل شدند، دشمن مجبور شد تیپ های زیادی را که آنها را تیپ های نخبه می دانست، بیرون کند.

تجمع علما ادامه داد: اگر این نشان دهنده چیزی باشد، اولاً نشان دهنده قدرت مقاومت، آمادگی و تداوم آن است و اینکه نه تنها ثابت قدم مانده، بلکه بیشترین آسیب و خسارت را به نیروهای متجاوز وارد کرده است.

این تجمع افزود: دولت هایی که قرار بود حمایت های لازم را از فلسطینی ها و مردم فلسطین انجام دهند، همچنان یک نظاره گر و بی توجه هستند و در بهترین حالت به جای اینکه در کنار مظلوم یعنی مردم فلسطین و مقاومت فلسطین در غزه بایستند، میانجی بین متجاوز و قربانی می شوند.

تجمع علما از آنچه توسط شورای کبار علمای الازهر در محکومیت کشتارهای تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه صادر شد، حمایت کرد و این کشتارها را مایه شرمساری همه کسانی که با پول و سلاح از آن حمایت می کنند، دانست و از علمای جهان اسلام خواست که از شورای علمای الازهر الگو بگیرند و بیانیه‌ها و فتواهایی را صادر کنند که بیانگر موضع صریح اسلام در مورد تجاوز به غزه باشد.

این تجمع بیان داشت: موضع اسلامی ابتدا مستلزم حمایت از پایداری در غزه و ارائه همه کمک‌های ممکن برای رساندن آن به مردم مظلوم آن‌جا و همچنین پوشش سیاسی برای آنچه مقاومت انجام می‌دهد و همچنین بیرون آمدن به خیابان‌ها است در جهت تحت فشار قرار دادن دولت ها برای اتخاذ مواضع شجاعانه در برابر محاصره، در چارچوب توافق سیاسی و پوشش جامع تجاوز به غزه که عاملان حمله و حامیان حمله بهانه ای برای ادامه تجاوزات خود می دانند.

تجمع علمای مسلمان در ادامه گفت: دشمن صهیونیستی به مرحله ای رسیده است که ادامه این نبرد برایش دشوار شده است اما راهی برای خروج از آن نمی یابد، به همین دلیل در نهایت مجبور می شود عقب نشینی خود را اعلام کند و با شرایط مقاومت موافقت کند و پس از خروج کامل و جامع از نوار غزه، وارد مذاکرات شود، این امر مستلزم صبر بیشتر مقاومت و مردم آن و حمایت بیشتر ملت های جهان اسلام و دولت های جهان اسلام است.

این تجمع از مردم لبنان خواست تا به منظور همگامی با تحولات نظامی و میدانی که ممکن است در جنوب لبنان رخ دهد، آماده باشند و بنابراین باید نسبت به برنامه ریزی دشمنان هوشیار باشند.

تجمع علمای مسلمان، تجاوز شبانه رژیم صهیونیستی به حومه دمشق و منطقه جنوب سوریه را که ادامه تصمیم رژیم صهیونیستی برای تشدید عملیات بمباران خود در داخل سوریه و در نتیجه تلاش برای فشار بر محور مقاومت تلقی می شود، محکوم کرد و گفت: این مستلزم آن است که به این عملیات ها پاسخی مناسب داده شود و چون این دشمن فقط زبان زور را می فهمد و باید قاعده بمباران را با بمباران پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha