شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
برگزاری جشن تکلیف هزار نومکلف مدارس دخترانه شهرستان اردکان با همت مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) این شهرستان

حوزه /جشن تکلیف هزار نومکلف مدارس دخترانه شهرستان اردکان به همت گروه " خورشید کویر " مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) اردکان برگزار شد.

خانم فاطمه ابراهیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، با بیان اینکه جشن تکلیف بزرگترین عید زندگی و عبودیت انسان است، اظهار داشت: جشن تکلیف دانش آموزی یکی از برکات زیبای جامعه اسلامی است که نقش مهمی در نهادینه کردن احکام اسلام در جامعه دارد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) اردکان افزود: رسیدن به سن تکلیف، نقطه عطف در زندگی هر انسان است و سرآغاز ارتباط با خداوند متعال محسوب می‌شود. ‌

وی با اشاره به برگزاری مراسم جشن تکلیف دختران در کانون تربیتی، فرهنگی امام خمینی(ره) شهرستان اردکان، بیان کرد: در روز شهادت حضرت فاطمه(س) این مکان فرهنگی با تدفین شهید گمنام هجده ساله‌ای مزین شد و لذا مراسم استقبال از نومکلفان با میثاق با شهید گمنام شروع می‌شود.

ابراهیمیان با تأکید بر اینکه شایسته است دختران نومکلف با رسیدن به سن تکلیف و بندگی با احکام الهی آشنا شوند، ابراز کرد: برخی از احکام از قبیل محرم و نامحرم، پوشش و حجاب در قالب برگزاری مسابقه برای دانش‌آموزان بیان شد.

وی تصریح کرد: آگاهی یافتن دانش‌آموزان به لزوم مراجعه به متخصص فقهی برای مسائل دینی و انتخاب مرجع تقلید در آستانه ۹ سالگی و جشن عبادت، بسیار حائز اهمیت است و در نمایش طنزی، این موضوع به خوبی برای دانش‌آموزان مطرح و اسامی مراجع تقلید کنونی و رساله برای آنها معرفی شد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) اردکان، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ویژه این جشن، برنامه چادر سرگذاری دختران و اجرای همخوانی سرود دختران ایران است که با استقبال پر شور دانش‌آموزان نومکلف اجرا شد.

وی اظهار کرد: از مسائلی که امروزه وجود دارد، مسئله چشم و هم‌چشمی و گرفتن جشن‌های تکلیف نامناسب می‌باشد، از این رو در برنامه نمایشی "خونه مادربزرگ و نازگل" به آسیب‌های این موضوع پرداخته شد و همچنین کتاب آسمانی " قرآن "، اهمیت برپایی نماز اول وقت، کتاب "مفاتیح الجنان" در قالبی جذاب برای دختران معرفی شد.

ابراهیمیان، با اشاره به سابقه ۷ ساله گروه خورشید کویر در اجرای جشن تکلیف مدارس اردکان، خاطرنشان کرد: تمام اعضای این گروه متشکل از مبلغین و طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اردکان می‌باشند و در مراسم جشن تکلیف امسال علاوه بر موارد مطرح شده شامل بخش‌های آموزنده و متنوع دیگر از جمله همخوانی دعای سلامتی امام زمان(عج) و مسابقاتی بود.

وی از همکاری آموزش و پرورش، مدیران مدارس و مدیر کانون تربیتی فرهنگی امام خمینی(ره) تقدیر کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha