شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مستند«بانو قدس ایران»

حوزه/ همزمان با ایام ولادت با سعادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر و روز زن مستند «بانو قدس ایران» در دانشگاه ادیان و مذاهب پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به همت معاونت فرهنگی – اجتماعی و همزمان با ایام ولادت با سعادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر و روز زن مستند «بانو قدس ایران» در دانشگاه ادیان و مذاهب پخش می‌شود.

در این فیلم به این لحاظ که برای نخستین‌بار ما با تصویر نزدیکی از خانواده و همسر امام(ره) مواجه می‌شویم، جذابیت‌های بسیاری دارد. در عین حال که به لحاظ بصری و روایت فیلم که انتخابی از یادداشت‌های روزانه بانو قدس ایران هست هم قابل تامل و توجه است.

خانم خدیجه ثقفی نوری معروف به قدس ایران (۱۲۹۲ -۱۳۸۸) همسر امام خمینی (ره) بود. وی در سال ۱۳۰۸ خورشیدی با امام(ره) ازدواج کرد. ثمره این ازدواج، تولد مصطفی فرزند اول آن‌ها (متولد ۲۱ آذر ۱۳۰۹) و احمد (متولد ۲۶ اسفند ۱۳۲۴) و سه دختر به نام‌های فریده، زهرا و صدیقه هستند.

مصطفی رزاق کریمی فیلمساز و کارگردان این مستند گفته است: بانو قدس ایران در واقع در پنهانخانه امام بوده و به نظر می‌رسد که هر دو دوست نداشتند که عکسی گرفته شود. شاید علاقه‌ای به عکاسی نداشتند. به هر حال ما با اندک عکس‌های باقیمانده از او مواجه شدیم و عکس‌های زیادی در اختیار نداشتیم و با همین تعداد اندک کار کردیم. به همین دلیل نیاز به کار پژوهشی پیچیده‌تری داشتیم تا به یک سناریو کامل برسیم و با استفاده از هفت عکس، به یک فیلم هشتاد دقیقه‌ای برسیم.

گفتنی است مستند «بانو قدس ایران» روز سه‌شنبه بعد از نماز جماعت ظهر و عصر در محل نمازخانه دانشگاه ادیان و مذاهب پخش خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha