یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سردار یوسفی

حوزه/ دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۴ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، سردار یوسفی دبیر اجرایی دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان خراسان جنوبی در جلسه توجیهی دبیران کارگروه‌ها و کمیته با بیان اینکه اولین کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی در سال ۹۷ برگزار شد، گفت: در دومین کنگره ملی به دنبال کیفی سازی برنامه‌های اجرایی هستیم تا بتوانیم برنامه‌های تاثیر گذاری را در جامعه اجرا کنیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت کنگره شهدای استان تهران و یزد افزود: ایشان بر اجرای خوب و کیفی برنامه‌های شهدا، انتخاب بهترین کارها و آثار برای استفاده در برنامه شهدا در جهت ماندگاری بهتر و موثرتر یاد شهدا در جامعه، پرداختن بر محتواهای با ارزش و انقلابی، استفاده از هنر افراد صاحب ایده و نظر، پرهیز از عجله و شتاب در برگزاری برنامه‌های شهدا تاکید داشتند و باید برنامه‌های شهدا به بهترین نحو و پرمحتواترین شکل انجام شود چرا که شهدا در بالاترین مقام و منزلت قرار دارند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) گفت: کارکردن برای شهدا در واقع کار برای خودمان است، شهدا به کار ما نیاز ندارند؛ این‌ما هستیم که به فعالیت در مسیر شهدا و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه نیازمند هستیم.

سردار یوسفی با بیان اینکه از تمامی رده‌های بسیج استان درخواست دارم که تمامی برنامه‌ها و اقدامات خود را در راستای دومین کنگره دو هزار شهید استان انجام دهند افزود: نامگذاری، طرح ها، پروژه ها، عملیات‌های تاکتیکی گردان‌ها و هر اقدام و فعالیت بسیج به نام شهدا انجام شود تا کارهای ما رنگ و بوی شهدایی به خود بگیرد.

دبیر اجرایی دومین کنگره ملی ۲هزار شهید استان بر استفاده از زندگی نامه و وصیت شهدا جهت معرفی کامل شهدا در برنامه‌های بسیج تاکید کرد و گفت:اکثر شهدای خراسان جنوبی به ویژه شهدای شاخص استان به درستی به مردم معرفی نشدند، و هدف ما از برگزاری کنگره ملی شهدای استان؛ معرفی این شهیدان به مردم است.

سردار یوسفی با بیان اینکه متاسفانه ما شهدا را به درستی به نسل جوان معرفی نکردیم گفت: لازم است تا بسیج دانشجویی، دانش آموزی و اقشار متولی با برنامه‌ریزی دقیق و موثر این‌مهم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه لازم است سازمان بسیج سازندگی و بسیج اقشار استان تا حد امکان نامگذاری گروه‌های جهادی، گردان‌های رزمی بسیج، اماکن رده‌ها را به نام شهدا انجام دهند افزود: همچنین تمامی یادواره ها، مکاتبات بسیج و برنامه‌ها با نام و آرم دومین کنگره شهدای خراسان جنوبی برگزار شود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) گفت: باید سعی شود برنامه‌هایی را اجرا کنیم که با کمترین هزینه، بیشترین تاثیرگذاری را در جامعه داشته باشیم.

سردار یوسفی بر تعامل و هم‌افزایی میان کمیته‌های کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی تاکید کرد و افزود: هر چه این ارتباط و تعامل بیشتر باشد کار کیفی‌تر انجام می‌شود و نیاز هست از توان و ظرفیت یکدیگر در این راستا استفاده کنیم.

وی بر انعکاس رسانه‌ای جدی برنامه‌های کنگره شهدا تاکید کرد و گفت: با انعکاس رسانه‌ای این برنامه‌ها می‌توان به اثربخشی آن‌ها ضریب داد و اطلاع رسانی بهتری به مردم عزیز داشته باشیم.

دبیر اجرایی دومین کنگره ملی ۲هزار شهید استان، ارائه خدمات به مردم را یکی از رویکردهای اجرای دومین کنگره دو هزار شهید استان دانست و افزود: خدمت و کمک به مردم بایستی در برنامه تمامی کارگروه‌ها و کمیته‌های ستاد بزرگداشت کنگره ملی شهدا استان باشد و باید از اجرای این کنگره خدماتی نصیب مردم، خصوصا خانواده معزز شهدا و ایثارگران استان شود.

وی بر شناسایی ظرفیت‌های استان در اجرای برنامه‌های کنگره شهدا، تاکید کرد و گفت: لازم هست هر کارگروه و کمیته در راستای برنامه‌های خود یک بانک اطلاعاتی از ظرفیت‌های استان داشته باشد تا در صورت تایید برنامه از آن استفاده کند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) با بیان اینکه، ستاد بزرگداشت کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی با ۸ کارگروه و ۳۳ کمیته شکل گرفته است، گفت: دومین کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۴ در استان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha