شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1128809
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
حضرت علی

حوزه/ کتاب «زیر نگاه ماه» روایتی از زندگی امام علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به چاپ چهارم رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «زیر نگاه ماه» به قلم سید محمدرضا دربندی روایتی است از زندگی امام علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها). چاپ چهارم این کتاب را نشر نیستان برای مطالعه در ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها به علاقه‌مندان پیشنهاد می‌کند.

در ادبیات داستانی ایران برای مخاطبان بزرگسال و نیز جوان و نوجوان و حتی کودک نمونه‌های بسیاری از بازخوانی و روایت بخش‌هایی از زندگی ائمه معصومین(ع) وجود دارد که بر اساس آن نویسندگان به فراخور حال مخاطب و نگاه هنرمندانه و پژوهشگرانه خود به بازخوانی و بازنویسی فرازی تاریخی از زندگی ائمه(ع) پرداخته‌اند. با این همه در نگارش این دست آثار همواره محدودیت‌هایی از نقطه نظر روایت از یک معصوم وجود داشته است که تنها گره‌گشای آن‌ها خلاقیت و نگاه هنرمندانه نویسنده است.

«زیر نگاه ماه» اثری است جسورانه و عاشقانه از لحظات زندگی دو تن از معصومین که در تاریخ زندگی شیعه و نیز در تاریخ اسلام دارای اهمیت بسیار زیادی هستند.

نویسنده اثر به روایتی کوتاه اما عاشقانه از این زندگی پر شور دست پیدا کرده که از چند زاویه قابل توجه است. نخست اینکه راوی این کتاب به گواه متن و شواهد امام علی (علیه السلام) است و نوشتن روایت عاشقانه از زبان ایشان درباره بزرگ بانوی جهان اسلام و دخت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) شجاعتی می‌طلبد و البته حساسیتی بسیار زیاد. از سوی دیگر مخاطب این زبان عاشقانه دختر پیامبر ختمی مرتبت است و موضوع آن رابطه عاطفی و عشق آسمانی میان آنها.

این کتاب از منظر خلق نگاه عاشقانه میان دو چهره آسمانی و مطهر و نیز استفاده از عبارات، جملات و مفاهیمی که در کنار ارائه این رابطه عاشقانه، خدشه‌ای به چهره آسمانی و معصوم این دو شخصیت تابناک تاریخی وارد نسازد، در خور توجه به شمار می‌رود. این کتاب از منظر توصیف نوع محبت میان این زوج آسمانی می‌تواند راهنمای مهمی در ایجاد سبک زندگی اسلامی در میان زوج‌های جوان از منظر عاطفی و نیز مقاومت در برابر مصائب زندگی باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha