پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت‌ الاسلام موسوی زاده

حوزه/ مدیراداره تبلیغ بین الملل در مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه های علمیه از آمادگی نسبت به استفاده از ظرفیت مبلغان استان خوزستان خبرداد.

حجت الاسلام سید جعفر موسوی زاده، مدیر اداره تبلیغ بین الملل در مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه های علمیه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، با اشاره به ظرفیت بسیار بالای مبلغین بین الملل مسلط به زبان عربی در استان خوزستان، گفت: این طلاب در مدارس علمیه انقلابی به تحصیل و تهذیب مشغول و اکنون توانمند جهت تبلیغ در عرصه بین الملل هستند.

وی در خصوص اداره تبلیغ بین الملل حوزه علمیه، بیان کرد: این مجموعه نوپا و کمتر از یک سال از تأسیس آن در مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور می گذرد که توسط شورای عالی حوزه علمیه مصوب شده است.

حجت الاسلام موسوی زاده گفت: ذیل اداره تبلیغ بین الملل حوزه های علمیه، بخش های امور مبلغان بین الملل، تشکل های بین الملل و اداره امور دینی ایرانیان خارج از کشور تعریف شده است.

مدیر اداره تبلیغ مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با اعلام آمادگی نسبت به استفاده از ظرفیت مبلغان استان خوزستان در سه عرصه اداره تبلیغ بین الملل، افزود: طلاب در زمینه امور مبلغان بین الملل می توانند از طریق سامانه پیشخوان حوزه های علمیه در قسمت مرکز ارتباطات و بین الملل وارد شوند و پنجره زبان دان بین الملل را مطالعه و مراحل تعریف شده را انجام دهند.

وی بیان کرد: نسبت به طلاب اعزامی به بین الملل جهت تبلیغ، طی مذاکره با مرکز خدمات حوزه های علمیه، سامانه ثبت سوابق تبلیغی آماده شده و طی ماه های آینده شروع به کار خواهد کرد. براساس این کار، مبلغ سوابق خود را در سامانه ثبت و مسئول اداره امور مبلغان بین الملل بررسی و بعداز تایید، به صورت برخط در سامانه سخا قابل نمایش است.

حجت الاسلام موسوی زاده عنوان کرد: از مبلغینی که بتوانند در خارج از کشور تبلیغ داشته باشند چه در جهت هماهنگی نهادها در کشور و چه در زمینه پشتیبانی، می توان حمایت های مختلفی را داشته باشیم و با اداره تبلیغ بین الملل ارتباط بگیرند.

مدیر اداره تبلیغ مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه گفت: تاکنون تعداد قابل توجهی از مبلغین خوزستان در ماه های محرم، صفر و رمضان به کشورهای مختلف اعزام شده و تبلیغ داشتند و مورد حمایت این اداره تبلیغ قرار گرفتند.

وی با اشاره به واحد تشکل های بین الملل اداره تبلیغ بین الملل حوزه های علمیه، ادامه داد: در این قسمت، بخش های مختلفی مشغول کار هستند که دارای تخصص های منطقه ای و جغرافیایی، موضوعی مثل فضای مجازی می باشند، اما متاسفانه در خوزستان این تشکل ها فعال نیستند، بلکه ظرفیت آن موجود است که علاقه مندان می توانند با مراجعه به پیشخوان حوزه علمیه، یکی از ۵ نوع تشکل را انتخاب کنند و با دارای بودن شرایط لازم، مجوز بین المللی تبلیغ به آنها اعطا می شود که با بهره مندی از این مجوز می توانند از حمایت های وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادها استفاده کنند.

حجت الاسلام موسوی زاده درخصوص اداره امور دینی ایرانیان خارج از کشور خاطرنشان کرد: در وزارت امور خارجه یکی از شوراهای عالی کشور به ریاست، رئیس جمهور با هشت کارگروه تخصصی مشغول فعالیت است که یکی از آنها کارگروه دین و اندیشه می باشد. اعضای این کارگروه به ترتیب، ریاست؛ آیت الله اعرافی، دبیر؛ حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری و مسئول دبیرخانه نیز بنده هستم.

مدیر اداره تبلیغ مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه ادامه داد: با استفاده از ظرفیت نخبگان، طرح های متعددی جمع آوری شد و در جلسه کارگروه باحضور نهادهای مهم فرهنگی و دینی کشور برگزار که خروجی آن تصویب هشت طرح شد و مقرر گردید در صحن شوراهای عالی وزارت امور خارجه کشور مصوب شود.

وی عنوان کرد: از میان طلاب فعال در عرصه بین الملل درخواست می شود که در زمینه فعالیت دینی پیرامون ایرانیان خارج از کشور طرح های خود را ارائه دهند. چندین کارگروه نیز از کارگروه شبکه های ماهواره ای دینی در این اداره مشغول فعالیت است که از همه طلاب از جمله طلاب خوزستان جهت مشارکت در این خصوص درخواست می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha