دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) گلزار شهدای بندرعباس

حوزه /مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ مردم پایه امام سجاد(ع) استان هرمزگان با بیان اینکه کرامت اسلام برای زن اینگونه است که بهشت زیر پای مادران است، گفت: این در حالی است که در جامعه مادی از زن به عنوان یک کالا یا ابزار برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد علی عطاریه مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ مردم پایه امام سجاد(ع) استان هرمزگان امشب در جشن میلاد حضرت زهرا (س) در گلزار شهدای بندرعباس، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه(س) و روز زن، اظهار داشت: اسلام برای بانوان در دنیا و آخرت جایگاه و مقام ارزشمندی را توصیف کرده است.

وی افزود: نوع احترام اسلام به زن را در رفتار پیامبر اکرم(ص) در برخورد با دخترش فاطمه زهرا(س) را باید جستجو کرد.

حجت‌الاسلام عطاریه ادامه داد: در اواخر عمر شریف پیغمبر که آیه تطهیر نازل شد هر روز پنج وعده به دخترشان سلام می‌دادند یا در قبل از سفر آخرین نفر و بعد از سفر اولین شخص با دخترشان دیدار می‌کردند که این نشانه احترام پیامبر اسلام(ص) به حضرت زهرا(س) و با نگاه عمیق‌تر، احترام به مقام زن است.

وی اظهار کرد: در جامعه جاهلی قبل از اسلام که مقام زن بی‌ارزش بود و به تعابیری مانند شر مطلق و عامل اصلی اخراج انسان از بهشت توصیف می‌شد، چنین رفتار حضرت با دختر بزرگوارشان حکایت از یک رفتار در قالب احترام نه تنها به حضرت زهرا (س) بلکه جایگاه زن دارد.

وی تأکید کرد: وجود نبی مکرم اسلام در روایت‌هایی می‌فرمایند، دختر رحمت الهی در خانه، برکت زندگی و محبت به جنس زن درجات بهشت برای انسان است.

حجت‌الاسلام عطاریه با بیان اینکه کرامت اسلام برای زن اینگونه است که بهشت زیر پای مادران است، اضافه کرد: این در حالی است که در جامعه مادی از زن به عنوان یک کالا یا ابزار برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: زن امروز در جهان مادی مانند یک کالای لوکس است، نه یک انسان شریف.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ مردم پایه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: حجاب یکی از ظواهر جامعه اسلامی است که دشمن به‌دنبال از بین بردن آن است و با سست کردن باورها و اعتقادات جامعه، رسیدن به این نقشه شوم خود را هموار می‌کند.

حجت‌الاسلام عطاریه تصریح کرد: از نشانه‌های جامعه اسلامی حجاب محجوبانه است که می‌تواند باورهای بانوان جامعه امروزی را محکم و استوار نگه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha