یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث

حوزه/ معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث گفت: خدمت به ساحت قرآن کریم و نشر معارف الهی مهم ترین هدف برگزاری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه‌ای است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام مسترحمی، معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث و دبیر علمی چهارمین همایش بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه‌ای در این همایش که در مشهد در حال برگزاری است، خدمت به ساحت قرآن کریم و نشر معارف الهی را مهم ترین هدف این کنگره دانست و اظهار داشت: کشف دیدگاه ها و نوآوری های قرآنی امام خامنه ای بسیار مهم و ضروری است.

وی تبیین شخصیت قرآنی امام خامنه ای در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و تحکیم حکومت اسلامی را از اهداف و رسالت های چهارمین همایش بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه‌ای برشمرد.

معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث در ادامه ضمن ارائه گزارشی از ساختار سازمانی کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: بیش از 180 مرکز و مجموعه علمی و فرهنگی در برگزاری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای مشارکت کردند.

وی به برپایی کارگروه‌های 19 گانه تخصصی برای پیگیری محورهای این همایش اشاره و ارزیابی مقالات نظارت بر کرسی ها، کارگاه ها و نشست ها را مهم ترین رسالت این کارگروه ها دانست و اظهار داشت: «بازشناسی شخصیت و سیره قرآنی امام خامنه ای»، «مرجعیت علمی قرآن»، «قرآن و اهل بیت علیهم السلام»، «فعالیت های قرآنی سبک زندگی»، «قرآن و نظام سازی»، «مبانی قرآنی بیانیه گام دوم»، «قرآن و انقلاب»، «دولت و جامعه سازی»، «مبانی قرآنی حکومت داری و رهبری»، «قرآن، هنر، رسانه و فرهنگ قرآن و علوم طبیعی و انسانی»، «قرآن و مستشرقان و غرب»، «مبانی قرانی شعارهای انقلابی و مقاومت»، «روش شناسی تفسیر» و «زن و خانواده» از مهم ترین محورهای این همایش است.

حجت الاسلام مسترحمی با بیان این که بیش از 700 ریز موضوع در سامانه تخصصی کنگره معرفی و تبیین شده است، افزود: دریافت 2541 چکیده مقاله و 1776 مقاله به زبان های مختلف جهانی بخشی از آثاری است که به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.

وی به فرآیندهای معرفی و ارائه نگین اندیشه های قرآنی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: اگر مردم با اندیشه های ملحم از قرآن و روایات رهبر معظم انقلاب آشنا شوند، قطعا بدان توجه وافری خواهند داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha