یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خداوند هم در ابعاد فکری، فرهنگی، معرفتی و عملی راه را به مردم نشان داده است، گفت: در معرفت به خدا باید از طاغوت هم آگاهی داشته و دشمن‌شناس باشیم و درعین‌حال نمونه‌های عینی آن را هم مشخص کرده‌اند تا با نگاه به آنها راه خود را پیدا کنیم و حاج‌قاسم یکی از نمونه‌های عینی هدایت خداوند و پیروی از اهل‌بیت در عصر ما است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در آیین رونمایی از کتاب «هزار تصویر ناتمام» که صبح امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: یکی از افتخارات و وظایف ما این است که مدام از حضرت زهرا (س) دم بزنیم و از این بزرگوار الهام بگیریم؛ زیرا ایشان الگو و اسوه همه عالم هستند.

وی با بیان اینکه خداوند به‌ خاطر ارادتی که شهید سلیمانی به حضرت زهرا (س) داشت از او مثالی ساخت تا نمونه و الگویی برای محبان اهل‌بیت و حضرت زهرا (س) باشد، گفت: برای تأسی به اهل‌بیت (ع) که در رأسشان حضرت زهرا (س) به‌عنوان الگو و نمونه و سرمشق معرفی شدند، در قرآن و روایات شاخص‌هایی بیان شده است و علاوه‌ بر آن در هر عصر نمونه‌های عینی پیروی از مکتب اهل‌بیت (ع) هستند تا مردم با نگاه به آنها رفتار خود را تنظیم کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه خداوند هم در بعد فکری و فرهنگی و معرفتی و هم در بعد عملی راه را به مردم نشان داده است، گفت: در معرفت به خدا باید معرفت به طاغوت هم داشته باشیم و دشمن‌شناس باشیم و درعین‌حال نمونه‌های عینی آن را هم مشخص کرده‌اند تا با نگاه به نمونه‌های عینی راه خود را پیدا کنیم و حاج‌قاسم یکی از نمونه‌های عینی هدایت خداوند و پیروی از اهل‌بیت در عصر ما است.

وی گفت: خداوند حدود و مرزها را برای ما مشخص کرده و بعد هم پیامبر را الگو و سرمشق قرار داده و سپس پیامبر (ص) فرمودند فاطمه پاره تن و جزئی از وجود من است و همچنین فرمودند هر کس فاطمه را خوشحال کند من را خوشحال کرده و هر کس او را ناراحت کند مرا ناراحت کرده است؛ بنابراین هرکس می‌خواهد به مقام معیت با رسول خدا (ص) برسد باید با حضرت زهرا (س) هم پیمان و همراه بشود.

آیت الله سعیدی ابراز کرد: حضرت علی (ع) چندین شب حضرت فاطمه زهرا (س) را بر مرکب سوار می‌کردند و درب خانه افراد می‌بردند و از آن‌ها می‌پرسیدند که یوم الغدیر چه شد؟ و به آنها هشدار می‌دادند که اگر امروز پای پیمانی که در روز غدیر بسته‌اید نمانید تا روز قیامت این اختلاف بین شما خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha