شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی گفت: انحراف فرزندان ما و تأثیرپذیری آنها از فرهنگ‌های بیگانه نشان دهنده این است که خانه‌های ما تحت تأثیر خانه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) نیست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق در سخنانی به مناسبت میلاد حضرت زهرا (سلام الله علیها) گفت: باید به دوران کودکی فرزندانمان توجه ویژه‌ای شود چرا که جنگ نرم با صرف میلیاردها دلار به طور خاص متوجه آنان شده تا نسل پیش رو را از نسل‌های گذشته جدا کنند.

وی افزود : مقابله با این جنگ از طریق تربیت صحیح نسل‌های نوظهور به ویژه دخترانمان در سایه شناخت حضرت زهرا (سلام الله علیها)، محبت داشتن به ایشان و الگو پذیری از سیره آن بزرگوار ضرورت دارد.

این عالم عراقی خاطرنشان کرد: دختران امروز، مادران فردا هستند بلکه نسل‌های آینده از دامن آنها به وجود آمده و نسخه‌ای از آنها خواهند شد و عظمت مردان جامعه به اندازه عظمت مادران آنهاست؛ زیرا شخصیت مادر هویت فرزندانش را از پیش تعیین می‌کند و اگر یک مادر با محبت به حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) تربیت شده باشد، این محبت را در دل فرزندان خود نیز می‌رویاند و پیکر و جان آنها بر اساس همین محبت شکل می‌گیرند.

او ادامه داد: راه تربیت نسل شایسته جز با اینکه خانه‌های خود را چون خانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) کنیم حاصل نمی‌شود و تا زمانی که به ایشان شناخت پیدا نکنیم منازل ما مانند منزل ایشان نخواهد شد. دختران ما نیز تا زمانی که حضرت زهرا (سلام الله علیها) را نشناسند، ایشان را اسوه خود قرار نمی‌دهند، بلکه از الگوهای دروغینی که با ابزارهای نرم جنگ در جامعه اسلامی ما ترویج می‌شوند تبعیت می‌کنند.

آیت الله مدرسی با تأکید بر اینکه پدران و مادران و مؤسسات فرهنگی و پرورشی مکلفند که نسل‌های آینده را بر اساس قرآن و محبت اهل بیت (علیهم السلام) و شناخت آنها تربیت کنند، تصریح کرد: انحراف فرزندان ما و تأثیرپذیری آنها از فرهنگ‌های بیگانه، نشان دهنده این است که خانه‌های ما تحت تأثیر خانه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) نیست.

آیت الله مدرسی: تأثیرپذیری فرزندان ما از فرهنگ‌های بیگانه نشان دهنده این است که خانه‌های ما تحت تأثیر خانه حضرت زهرا (س) نیست

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha