جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
کتاب پیدا

حوزه/ کتاب پیدا، نخستین تحلیل تاریخی و روایت شناختی از حکایت تشرف حاج شیخ عبدالله راشد بر پایه تجزیه مقولات تشرف، وصال به ولایت و استنادات تاریخی و حدیثی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب پیدا، نخستین تحلیل تاریخی و روایت شناختی از حکایت تشرف حاج شیخ عبدالله راشد بر پایه تجزیه مقولات تشرف، وصال به ولایت و استنادات تاریخی و حدیثی است.

نویسنده کتاب با واکاوی چندین روایت متفاوت به الگوی نهایی و یگانه ای از کامل ترین نوع تشرف به ساحت قدسی حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف رسیده است.

یافته های این تحقیق علاوه بر جنبه های عرفانی، کلامی از ارتباط ملاقات با تمامیت حج در غیبت کبرا بر اساس روش تحلیل روایت، به پنج تحلیل عرفانی، تاریخی و چهار شاهد برای اثبات مطابقت مزار ایشان با آنچه در شهرستان اسدآباد است، دارد.

حاج شیخ عبدالله راشد، متمسک به اقیانوس احسان و فیض، متشرف به روح متعالی کعبه و متوسل به ریسمان امن ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را می توان پیدایی دانست که در اواخر عمرش به مهدی پنهان رسید.

نویسنده این کتاب، علیرضا زارعی مشعوف، مدیر مرکز تحقیقات نگره و از پژوهشگران فرهنگ و علم اجتماعی اسلامی، در سه فصل به تحلیل این روایت پرداخته است و با حمایت دفتر امام جمعه شهرستان اسدآباد، از سوی انتشارات مکث اندیشه (ناشر برگزیده کشور در سال ۱۳۹۹) به چاپ رسیده است.

همچنین مقدمه این کتاب توسط حجت الاسلام سید جلال رضوی همدانی، از اساتید حوزه علمیه قم نگاشته است.

در قسمتی از کتاب می خوانیم:

شیخ عبدالله راشد، اوحدی از موحدان بوده که تشرف مستقیم و بی واسطه به محضر نورانی امام زمان را آن هم در اوائل عصر غیبت کبرا داشته است و این فیض عظیم، توسط مبدا فیض به او عطا شده است. بر این اساس می توان گفت که: تشرّف ایشان در جریان حرکت به مکه، به معنای وصول به ولایت (واسطه فیض و تنظیم آن ) و روح کعبه و وصول به مجری شب قدر در راستای تقدیرِ سعادت ابدی برای شخص تشرف یافته است. تشرف، اکمال حج و حج، اتمام میثاق با ولیّ امر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha